جمعه مسجد اردبیل با رویکرد چند وجهی سامان‌دهی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در پروسه سامان‌دهی بنای تاریخی جمعه مسجد باید رویکرد چند وجهی تاریخی، مذهبی و اجتماعی لحاظ شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روز پنج شنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ جلسه بررسی مسائل بنای تاریخی جمعه مسجد با حضور معاون امور عمرانی استانداری اردبیل، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار و شهردار اردبیل در محل این بنای تاریخی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در این جلسه گفت: در پروسه ساماندهی بنای تاریخی جمعه مسجد نباید از هیچ مسئله‌ای غافل شد و باید رویکرد چند وجهی تاریخی، مذهبی و اجتماعی در این مورد لحاظ شود.

کمال‌الدین میرجعفریان با اشاره به لزوم تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی، افزود: درمورد این مجموعه ابتدا باید تکلیف محوطه و اطراف آن مشخص شود که در این مورد اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری درمورد بازگشایی محوطه این پایگاه ملی مسئولیت خواهند داشت و همچنین باید حقوق مجاورین مجموعه نیز رعایت شود.

او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی استان نیز در راستای مرمت، مطالعات باستان‌شناسی و معرفی این اثر مسئول است، جمعه مسجد اردبیل به لحاظ ارزش معنوی آن یک برند برای استان است و می‌تواند در سطح ملی و جهانی معرفی شود، اقدام اول درمورد این مجموعه باید ساماندهی ناهنجاری‌های اجتماعی اطراف این اثر تاریخی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تبدیل جمعه مسجد اردبیل به پایگاه میراث ملی اقدام مهمی بود که اخیرا اتفاق افتاد و می‌تواند در حفظ و احیای مجموعه موثر باشد.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: بنای تاریخی جمعه مسجد یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان اردبیل است که در پرونده ثبت جهانی مساجد ایرانی نیز قرار گرفته و با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌توانیم شرایط این بنای تاریخی را برای حفظ آن و بازدید علاقه‌مندان بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121800933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha