گردشگری روستایی ظرفیتی خاص در گلستان برای میزبانی از مسافران نوروزی/ شناسایی ۳۷ روستای هدف گردشگری در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: استان گلستان با اقلیم‌های متفاوت می‌تواند از قطب‌های مهم توسعه گردشگری روستایی در کشور محسوب شود و این نوع از گردشگری ظرفیتی خاص در استان برای میزبانی از مسافران نوروزی است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز جمعه ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های روستای هدف گردشگری زیارت شهرستان گرگان در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: استان گلستان با اقلیم‌های متفاوت، جلوه‌های زیبای طبیعی، آثار، محوطه‌ها و بناهای تاریخی، حضور اقوام مختلف و سکونت تقریباً نیمی از جمعیت این استان در مناطق روستایی، می‌تواند از قطب‌های مهم توسعه گردشگری روستایی در کشور محسوب شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: گردشگری روستایی از جمله انواع گردشگری است که در دیگر کشورها از جذابیت و سودآوری بسیاری برخوردار است و کشور ایران و به‌ویژه استان گلستان در این زمینه توانمندی‎ های قابل‌توجهی دارد که در صورت توجه و بالفعل کردن آن شاهد تحول جدی درروند توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

او یادآور شد: استان گلستان از ۳۷ روستای هدف گردشگری دارای مصوبه هیئت‌وزیران و کارگروه گردشگری استان مانند روستاهای زیارت گرگان، گچسوی بالای کلاله، رادکان کردکوی، پاقلعه رامیان، افراتخته علی‎آبادکتول، شاهکوه سفلی گرگان، قلعه‎قافه مینودشت و فارسیان آزادشهر و... برخوردار است اما این به معنی عدم برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری در سایر روستاهای استان نیست و می‌توان همه روستاهای گلستان را به‌نوعی دارای پتانسیل برای گردشگری معرفی کرد.

ساوری تأکید کرد: تعداد زیادی از روستاهای استان گلستان در حاشیه جنگل‌های هیرکانی قرار دارد که این مهم موجب شده تا طبیعت‌گردی و اکو توریسم در روستاهای استان از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار باشد و می‌توان گفت گلستان ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری روستایی از دیدگاه طبیعی دارد.

او افزود: علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، می‌توان روستاهای گلستان را در زمینه تاریخی هم داری ظرفیت‌های بی‌شماری دانست، بافت تاریخی و خاص روستاهایی مانند روستای تاریخی فارسیان شهرستان آزادشهر می‌تواند به‌عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگر محسوب شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان گفت: این استان به دلیل گوناگونی اقلیم‌ها و تنوع اقوام، دارای طیف گسترده‌ای از صنایع‌دستی است که شاید در کمتر جایی این‌همه تنوع را بتوان مشاهده کرد. هر قومی که به این استان آمده و در آن ساکن شده صنایع‌دستی خود را به این استان آورده که همین عامل می‌تواند به‌عنوان یک فرصت خوب برای سرمایه‌گذاری و توسعه ظرفیت‌های صنایع‌دستی به‌ویژه در مناطق روستایی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121900989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha