آیین استقبال از نوروز در اردبیل برگزار شد/ اجرای آیین تکم‌گردانی

آیین استقبال از نوروز ۱۴۰۳ با حضور گسترده مردمی و با اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، عصر روز جمعه ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ آیین استقبال از نوروز با حضور گسترده مردمی و با اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این مراسم گفت: برگزاری آیین‌های استقبال از نوروز در ایران و به ویژه در استان اردبیل قدمتی طولانی دارد و مردم در سرزمین ما از دیرباز با امیدواری به روزهای روشن به استقبال سال نو می‌رفتند.

حسن محمدی ادیب افزود: برگزاری آیین‌هایی مثل تکم‌گردانی به عنوان یکی از میراث ناملموس ثبت ملی از آیین‌های کهن ماست که امروز نیز در قالب مراسم استقبال از نوروز این آیین به همراه سایر برنامه‌ها برای بشارت بهار برگزار شد.

او تاکید کرد: امسال فرارسیدن بهار طبیعت با ماه رمضان و بهار قرآن همزمان شده است که این تلاقی، روزهای مبارکی را نوید می‌دهد و با برگزاری این جشن به استقبال ماه رمضان و عید نوروز می‌رویم.

این مراسم با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل و شهرداری اردبیل و با اجرای برنامه‌هایی مانند تکم‌گردانی، رقص سنتی، موسیقی و نمایش طنز برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121901009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha