نمایش تولید زنده صنایع‌دستی فاخر فارس تا تعویض پلکان های چوبی بعد از ۱۸ سال در تخت جمشید

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: ساماندهی بلوار ورودی تخت جمشید با همکاری و مشارکت سازمان برنامه‌وبودجه و اراده کل راهداری استان رو به اتمام است و تا قبل از تعطیلات عید نوروز تمامی اقدامات لازم در این مکان پربازدید برای گردشگران و مسافران انجام خواهد شد.

 به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه شیشه‌های محافظ آثار که آسیب‌ دیده بودند، تعویض شده است، تصریح کرد: نوسازی پلکان چوبی این مجموعه جهانی آغاز و پس از ۱۸ سال تعویض شده و سرویس‌های بهداشتی تخت جمشید نیز تا قبل از عید نوسازی اساسی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین پاک‌سازی محیطی و نظم دهی مجموعه تخت جمشید را از دیگر فعالیت‌ها عنوان و اضافه کرد: بی‌تردید در نوروز ۱۴۰۳ گردشگران ورودی به مجموعه جهانی تخت جمشید تفاوت‌ها را احساس خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه بازارچه‌های نوروزی تخت جمشید در حال ساماندهی‌ هستند، گفت: در نوروز ۱۴۰۳ بازارچه صنایع‌دستی را در مجموعه خواهیم داشت و در کنار این بازارچه‌ها تعداد محدودی فضا برای تأمین نیازهای اولیه و اساسی گردشگران مثل آب‌معدنی، نان محلی، چای و اغذیه خواهیم داشت.

ثابت اقلیدی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، بازارچه صنایع‌دستی با ۳۰ غرفه برپا می‌شود و هنرمندان در این غرفه‌ها به تولید زنده محصولات می‌پردازند تا گردشگران نوروزی از نزدیک به نحوه تولید محصولات آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121901033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha