تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری کرمانشاه در ایام نوروز/ رعایت شئونات ماه رمضان برای همه الزامی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در ایام نوروز نظارت بر خدمات‌دهی مناسب تاسیسات گردشگری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و تیم‌های نظارتی این اداره‌کل روزانه مراکز اقامتی و پذیرایی را رصد می‌کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه درجلسه شورای اداری اداره‌کل با موضوع خدمات سفرهای نوروزی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در کرمانشاه انجام شده است و با برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلفی که با دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده، یک هم افزایی و همکاری مناسب برای میزبانی شایسته‌ای از مسافران و میهمانان نوروزی وجود دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: به منظور معرفی هر چه بیشتر استان در ایام نوروز، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان را در بیلبوردهای تبلیغاتی مبادی اصلی ورودی استان خواهیم داشت.  

او با بیان اینکه در ایام نوروز ارائه خدمات مناسب و شایسته نام و آوازه کرمانشاه برای ما در اولویت است، تصریح کرد: در ایام نوروز تیم‌های نظارتی در سطح استان باید فعالیت خود را به شکل ویژه افزایش دهند زیرا میزبانی شایسته از مسافران نوروزی هدف همه ما در استان است.  

فرمانی در ادامه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز هم اشاره کرد و گفت: به این منظور ویژه برنامه‌های شاد و مذهبی را در محوطه‌های تاریخی مهم استان همچون تاق‌بستان برگزار خواهیم کرد که یکی از آن‌ها برگزاری جشن بزرگ ولادت امام حسن مجتبی (ع) در هفتم فروردین است.  

او با تاکید بر اینکه رعایت شئونات این ماه عزیز بر همه ما واجب است، ادامه داد: برنامه افطاری ساده با برپایی سیاه چادرهایی در هنگام افطار، برگزاری مراسم شاهنامه خوانی در تاق بستان و برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی از این شاهکار عصر ساسانی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز امسال است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه به برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: مدیران شهرستان هماهنگی لازم برای برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را در نقاط مختلف استان از جمله ورودی شهرها و مراکز مهم گردشگرپذیر از جمله محوطه‌های تاق‌بستان و بیستون را انجام دهند.  

فرمانی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در این ایام هم اندیشیده شده است، گفت: در سطح استان ۲۹۲ مورد تاسیسات گردشگری داریم که ۱۷۱ مورد آن‌ها مراکز اقامتی هستند که برای ایام نوروز ظرفیت پذیرش حدود ۵ هزار مسافر را خواهند داشت که در صورت نیاز از ظرفیت مدارس، کمپ‌های شهرداری و سالن‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در پایان به سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی تا پیش از فرارسیدن تعطیلات نوروز هم اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت تمام سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های بین‌راهی، مساجد، امامزاده‌ها و… که در مسیر اصلی تردد گردشگران قرار دارند، باید در ایام نوروز به صورت ۲۴ساعته فعالیت داشته باشند و به همین منظور تیم‌های نظارتی ما در این ایام این مسئله را رصد می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122001149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha