روستاهای تاریخی و هدف گردشگری ایجرود آماده میزبانی از گردشگران نوروزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود از تشکیل کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر و آماده‌سازی روستاهای تاریخی و هدف گردشگری ایجرود آماده میزبانی از گردشگران نوروزی در این شهرستان خبر داد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، محمود باقری با اعلام این خبر گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان ایجرود با حضور معلونین فرمانداری، بخشداران و رؤسای ادارات شهرستان و کمیته‌های دوازده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر به ریاست فرماندار در شهرستان تشکیل شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ایجرود و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در این شهرستان افزود: در روستاهای تاریخی و هدف گردشگری این شهرستان طی ایام نوروز نمایشگاه صنایع‌دستی برپا خواهد شد و این مناطق در حال آماده‌سازی برای پذیرش مهمانان و گردشگران نوروزی هستند. 

او گفت: هرساله حمام‌های تاریخی خوئین، گلابر، جوقین و زرین آباد، میل خوئین، دستکندهای تاریخی خول، دژمنده، آق قلعه (چهل پله)، قیزلار قلعه سی و خانه اربابی ینگه کند جامع‌السرا، مسجد جوقین و روستاهای تاریخی خوئین و گلابر از آثار طبیعی، فرهنگی و تاریخی شاخص شهرستان ایجرود به شمار می‌رود که مسافران زیادی را به ویژه در ایام نوروز به خود پذیرا است. 

روح الله جعفری تاکید کرد: از دستگاه‌های عضو از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه انتظار داریم حداقل درروز چهار و پنج مسجدی که در مسیر گردشگران است، باز باشد تا مهمانان نوروزی درطول سفر هم به ادای فرایض دینی پردازند و هم از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند. 

فرماندار شهرستان ایجرودتاکید نمود: همچنین مساجد داخل شهر درطول پیک ایام سفر به گردشگران خدمات ارائه دهند. 

او تصریح کرد: باتوجه به همزمانی سال جدید، با ماه میهمانی خدا لازم است‌شان و منزلت ماه مبارک رمضان در ایام تعطیلات نوروز حفظ شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha