تدارک ۱۰ امامزاده و بقعه شاخص استان زنجان برای برگزاری طرح ضیافت بهاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص زنجان آماده استقبال از میهمانان ماه خدا در طول ماه روزه‌داری و زائران و مسافران در روزهای آغازین سال نو هستند. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و همچنین نوروز، طرح ضیافت الهی سازمان اوقاف و امور خیریه و آرامش بهاری مخصوص ایام عید باهم ادغام شده و با نام طرح ضیافت بهاری اجرا خواهد شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: آیین‌های تحویل سال نو با حضور مردم در جوار امامزادگان شاخص برگزار خواهد شد. امسال هم هیات امنا و خادمین امامزادگان با هماهنگی و پشتیبانی اوقاف برنامه‌های متعدد و متنوعی را برای این روزها در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم، برپایی نمازهای جماعت در اوقات سه‌گانه (در برخی امامزاده ها) و منابر سخنرانی با حضور سخنرانان و خطبای مطرح استانی و کشوری، برپایی مراسم دعا و مناجات خوانی با حضور مداحان شاخص از استانی و کشوری برگزاری جشن‌های ولادت امام حسن علیه السلام، مراسم احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت امیرالمومنین علی (ع)، اطعام و افطار روزه‌داران و عموم مردم، برگزاری نمازهای جماعت عید سعید فطر و پذیرایی از میهمانان اشاره کرد. 

این مسئول ادامه داد: همچنین غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، کودک و نوجوان در آستان مقدس امامزادگان با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی از قم و بومی با حضور ۱۵ نفر مبلغ دینی در امامزادگان شاخص برپا خواهد شد که علاوه بر حضور در این اماکن مقدس در روستاها و مناطق کم برخوردار استان نیز حضور پیدا کرده و به امر مهم تبلیغ خواهند پرداخت. 

حجت‌الاسلام کرمی در ادامه گفت: حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزاده محمد بن ابرهیم (ع) حاج سیران در شهرستان زنجان، امامزادگان هاشم و عوف (ع) در شهرستان طارم، بقعه حضرت قیدار نبی (ع)، امامزاده ابراهیم (ع) سجاس در شهرستان خدابنده، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده زیدالکبیر (ع) و امامزاده یعقوب (ع) صائین قلعه شهرستان ابهر از جمله این امامزادگان و بقاع متبرکه هستند که میزبان طرح ضیافت بهاری خواهند بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122101219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha