فراخوان پذیرش مقاله مجله باستان­‌شناسی منتشر شد

پس از چند سال وقفه، انتشارِ مجله باستان­‌شناسی به‌زودی از سر گرفته می­‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، چهار شماره از این مجله (از جمله یک شماره به زبان انگلیسی) در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ در قالب فصل‌نامه منتشر شد. متأسفانه انتشار مجله به دلایلی متوقف و به‌رغم تلاش‌هایی که انجام شد، مجال و امکانی برای انتشار دوباره آن تاکنون فراهم نشد. هم اکنون، پژوهشگاه و پژوهشکده باستان‌شناسی بر آن است انتشار این مجله را با هدف ایجاد زمینه‌ای فراخ‌تر برای انتشار دریافت‌های باستان‌شناسانه از سر گیرد. 

تعداد کم مجله‌های موجود در زمینه باستان‌شناسی در کشور ظرفیت انتشارِ به‌موقع بسیاری از پژوهش‌های باستان‌شناسی را ندارند و به همین دلیل انتشار نتایج برخی از پژوهش‌ها ممکن است با کندی و پس از سال‌ها در نوبتِ انتشار ماندن رخ دهد. 

رویکرد مجله در این دوره جدید، انتشار مقالاتی با ماهیت بحثی، تفسیری، انتقادی و مروری بوده و روشن است که از پذیرش مقالاتی که مبنای آن‌ها انتشار یافته‌های پژوهش‌های میدانی است استقبال می‌شود، اما نیاز است که یافته‌ها و به‌ویژه دریافت‌های حاصل از این پژوهش‌ها در زمینه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بحث شوند و اهمیت آن‌ها در گستره مکانی گسترده‌ای به خواننده منتقل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha