ثبت یک اثر تاریخی شهرستان دامغان در فهرست میراث ملی غیرمنقول

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از ثبت یک اثر تاریخی این شهرستان در فهرست میراث ملی غیرمنقول ایران خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور گفت: با برگزاری جلسه ثبت آثار کشور و پس از بررسی‌های انجام‌شده، یک اثر تاریخی شهرستان دامغان در فهرست میراث ملی غیرمنقول ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: تکیه تاریخی در روستای سبحان، اثر تاریخی تازه ثبت‌شده شهرستان دامغان در فهرست میراث ملی کشور است.

اکبرپور گفت: با ثبت بناهای تاریخی و معرفی هر چه‌بهتر آن‌ها، می‌توان گام‌های ارزنده‌ای در راستای حفظ و احیای این مواریث ارزشمند و انتقال آن به‌ نسل‌های آینده برداشت.

او با شاره به اینکه روستای سبحان در جنوب غربی شهرستان دامغان واقع گردیده است افزود: در این روستا قلعه‌ای قدیمی واقع‌شده که در انتهای قلعه در ضلع جنوب شرقی آن تکیه و مسجد این روستا ساخته‌شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: با ثبت این اثر تاریخی، تعداد آثار تاریخی ثبت‌شده شهرستان دامغان، به ۱۳۵ اثر افزایش یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha