انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان  

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گیلان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ولی جهانی ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان با دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان گفت: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه استفاده بهینه از توانمندی‌ها، امکانات موجود و زمینه‌های علمی مشترک و همچنین ایجاد گسترش همکاری‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی طرفین است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی استان گیلان افزود: همکاری در امور آموزشی، ترویجی، علمی و پژوهشی در زمینه‌های توسه صنایع‌دستی با محوریت بامبو بافی از موضوعات اصلی این تفاهم‌نامه است. 

جهانی حفظ میراث‌فرهنگی استان و انتقال آن به نسل آینده را ضروری دانست و گفت: حفظ میراث فرهنگی گذشتگان و انتقال آن به نسل آینده یکی از وظایف اصلی ما است. آموزش، معرفی و آگاه ساختن نسل‌های مختلف با فرهنگ و سنت‌های بومی بهترین راه برای حفظ آن است.

او اضافه کرد: این تفاهم‌نامه به مدت ۲ سال اعتبار دارد. امضا و اجرای چنین تفاهم‌نامه‌هایی در توسعه و ترویج صنایع‌دستی و نیز ارتقای توان و سواد هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122201392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha