پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران استان همدان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان همدان از پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهلات مشاغل خانگی به هنرمندان و صنعتگران استان در سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محمدرضا خلجی روز سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه با اعلام این خبر اظهار کرد: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری با جدیت توسط کارشناسان معاونت صنایع‌دستی استان دنبال شده است و موفق شده‌ایم ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات در رشته‌های مختلف با همکاری بانک‌های عامل پرداخت کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان همدان، افزود: تعداد ۳۷۶ نفر از هنرمندان وصنعتگران استان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

او گفت: این تسهیلات به شکل مستقل و پشتیبان پرداخت شده است.

خلجی ادامه داد: حمایت از هنرمندان و صنعتگران استان یکی از برنامه‌های اصلی ما در حوزه توسعه صنایع‌دستی استان است که همه توان خود را به کار گرفته‌ایم تا با جذب کامل تسهیلات اختصاصی به این حوزه شرایط مناسبی برای هنرمندان استان فراهم کنیم.

خلجی افزود: در استان همدان بیش از ۴۹هزار هنرمند و صنعتگر فعال وجود دارند که در حوزه اشتغالزایی و اقتصاد استان همدان با تولیدات متنوع خود نقش بسزایی دارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان همدان گفت: در سطح استان ۸۵ رشته صنایع‌دستی وجود دارد که تولیدات تعدادی از آنها از جمله سفال و سرامیک، مصنوعات چرمی، منبت، زیورآلات سنتی، نقاشی روی شیشه وسفال، رودوزی های سنتی، بافته های داری، سبدبافی،   از شهرت بالایی برخوردارند و برخی نیز جنبه صادراتی دارند.

در استان همدان ۵ شهر و روستای جهانی و ملی صنایع‌دستی وجود دارد، لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، ملایر شهرجهانی مبل و منبت، تویسرکان شهر ملی منبت گلریز، اشترمل روستای ملی منبت گلریز و داویجان روستای ملی سبد بافی به ثبت جهانی و ملی رسیده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha