خدمات مورد نیاز به مهمانان نوروزی سقز با رعایت شئونات ماه رمضان ارائه شود

فرماندار شهرستان سقز گفت: با توجه به تقارن تعطیلات پایانی امسال و نوروز ۱۴۰۳ خدمات مورد نیاز مسافران و گردشگران در این شهرستان با رعایت شئونات و حرمت ماه مبارک رمضان ارائه شود.

به‌ گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، جعفر توان روز چهارشنبه ٢٣ اسفندماه ١٤٠٢ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان که با حضور رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز و نماینده دستگاه‌های عضو ستاد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بر لزوم هم‌افزایی، هماهنگی و تلاش و آمادگی بیشتر برای استقبال از مهمانان نوروزی در شهرستان تاکید کرد.

فرماندار شهرستان سقز اظهار کرد: با توجه به شروع ماه رمضان، باید اقدامات ستاد در چارچوب رعایت شئونات این ماه مبارک و استفاده از فضای معنوی در اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده باشد.

او عنوان کرد: در این نشست به نکات مهمی از جمله فعال شدن کمیته‌های چندگانه ستاد، برگزاری نشست‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم، ارائه برنامه‌های اجرایی و میدانی، تلاش و تدبیر برای ماندگاری مسافران، آمادگی برای اسکان اضطراری، جانمایی برای اسکان موقت، بیمه نمودن سالن‌های ورزشی برای اسکان موقت، ساماندهی دست‌فروشان و وانت‌های میوه فروش، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، بهسازی و تعریض و حفاری، آمادگی پلیس راهور و راه، طرح نوروزی کاهش تصادفات، نظارت بر بازار، خدمات امدادی و بهداشتی و نظارت بر حمل و نقل جاده‌ای تاکید شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز هم در ادامه این جلسه از خدمات‌دهی به گردشگران نوروزی در قالب هشت کمیته در شهرستان خبر داد و گفت: کمیته‌ها شامل حمل و نقل و جاده‌ای، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیکی، هماهنگی امور شهرداری‌ها، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، اطلاع‌رسانی و اسکان، نظارت و آمار است.

صلاح نصرالهی اظهار کرد: شایسته است دستگاه‌های خدماتی نسبت به انجام وظایف مرتبط اقدام و برای خدمات‌دهی شایسته و هرچه مطلوب‌تر به مهمانان و گردشگران نوروزی همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز افزود: در حال حاضر مراکز اقامتی دارای مجوز و ستاد اسکان آموزش و پرورش شهرستان برای پذیرش مهمانان مهیا شده است.

او عنوان کرد: برپایی نمایشگاه بهاره، آمادگی موزه شهر برای بازدید مسافران و همشهریان و گردشگران، تهیه ١٠هزار بسته راهنمای گردشگران و نظارت بر امکان اقامتی از دیگر برنامه‌ها در این ایام خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha