کارگاه آشنایی کودکان با محیط‌زیست و پسماند در موزه زاهدان برگزار شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه آشنایی کودکان با محیط‌زیست و روش دفع پسماندها در محل موزه زاهدان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان ۲۲ اسفندماه از برگزاری کارگاه آموزشی مشترک اداره کل میراث‌فرهنگی با شهرداری زاهدان، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان و اداره محیط زیست شهرستان خبر داد و اظهار کرد: همزمان با هفته درختکاری و برنامه محوری کاشت درخت در موزه‌ها، کارگاه آشنایی کودکان با محیط‌زیست و دفع اصولی پسماندها در محل آمفی تئاتر موزه منطقه‌ای جنوب شرق برگزار شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در این کارگاه به ۳۰ نفر از کودکان عصو کانون پرورشی فکری که با وسایل دور ریختنی آثار هنری خلق کرده بودند توسط شهرداری هدایایی اهدا شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به لحاظ فضای سبز با کمبود مواجه است و سرانه فضای‌سبز در استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر است در این کارگاه نسبت به حفظ، حراست و پاسداشت فضای موجود و تلاش برای افزایش آن مباحثی مطرح شد.

سعادتیان تاکید کرد: در همین راستا به منظور سهیم بودن کودکان در سنت حسنه درختکاری تعداد ۲۰ نهال نیز توسط آنها در فضای سبز موزه زاهدان کاشته شد.

به گفته معاون میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، بازدید از نمایشگاه عروسکی اقوام ایرانی در گالری موزه زاهدان نیز جزو دیگر برنامه هایی بود که برای کودکان انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha