میزبانی ۱۹۵ بوم‌گردی گلستان از گردشگران نوروزی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از فعالیت حدود ۱۹۵ بوم‌گردی در روستاهای استان و میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری امروز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ در بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان گرگان، گفت: ترکیب گوناگونی شرایط اقلیمی و تنوع اقوام در گلستان موجب شده تا ظرفیت‌های مختلفی در آداب‌ورسوم، نوع پوشش، غذاهای سنتی و... داشته باشیم که این موارد در کنار یکدیگر ظرفیت خوبی را برای توسعه بوم‌گردی‌های در این استان به وجود آورده است.

معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با هدف‌گذاری صورت گرفته توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بسیاری از روستاهای استان اقامتگاه‌های بوم‌گردی مبتنی بر معماری و سبک روستایی ایجاد شد و در حال حاضر حدود ۱۹۵ بوم‌گردی در استان گلستان فعال‌شده که علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای ۶۸۵ نفر به‌صورت مستقیم می‌تواند در توسعه توریسم روستایی نقش‌آفرین باشد.

او با تأکید بر این‌که توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق روستایی با تأکید برافزایش کیفیت این اقامتگاه‌های از برنامه‌های اداره‌کل در مناطق روستایی است، افزود: توسعه این نوع اقامتگاه به دلیل ایجاد زنجیره‌ای از مشاغل سبب ایجاد اشتغال پایدار در روستاها خواهد شد و زمینه مهاجرت معکوس از شهر به روستاها را فراهم می‌سازد.

قندهاری در ادامه بیان کرد: از طرفی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان علاوه برافزایش کمی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ارتقا کیفی این واحدهای گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است و با اجرای قوانینی مانند درجه‌بندی تأسیسات گردشگری و سایر سیاست‌ها سعی در افزایش کیفیت ارائه خدمات به مسافران و گردشگران دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha