تعامل شهرداری و میراث‌فرهنگی نشانه پاسداشت فرهنگ و هنر کرمان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان در دیدار با شهردار کرمان گفت: تعامل و همکاری شهرداری با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان نشانی از پاسداشت فرهنگ و هنر کرمان است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ در دیدار با شهردار کرمان ضمن تشکر از خدمات شهرداری با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه مناسب برای ایجاد همکاری بهتر گفت: تعامل و همکاری شهرداری و میراث فرهنگی نشانی از پاسداشت فرهنگ و هنر کرمان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، تقارن ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت تبریک گفت و افزود: نگاه ما به شهرداری و شهرداری‌ها این است که شهرداری ها می توانند یک زمینه مناسب و هدفمندی در حوزه تعاملات شهری ایجاد کنند و محور این تعاملات در بخش‌های مختلف شهری هم در بخش اقتصادی و هم در بخش فرهنگی و همه ابعاد محور تعامل هستند و می‌توانند موثر باشند قطعا این محوریت به دلیل یک سری زیرساخت‌ها که در حوزه میراث‌فرهنگی هم هست می تواند نقطه تعادلی در سطح استان و الگویی برای شهرهای استان کرمان باشد.

او گفت: نگاه جامع شهرداری ها که با همه دستگاه ها ارتباط دارند می‌تواند اثر بخشی خوبی داشته باشد.

شاهرخی اشتراک شهرداری و میراث‌فرهنگی که جزو نهادهای سازمان های دولتی است و در همه بخش‌ها در ساختار ارتباط دارد، محور موثری دانست و گفت: قطعا این محوریت می تواند در یک نقطه تعادل در سطح استان کرمان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: هویت و ماهیت هر جامعه ای میراث فرهنگی آن جامعه است که هم گذشته و هم معاصر را پوشش می دهد که استان کرمان در این زمینه پیشرو و برخوردار است.

او افزود: میراث فرهنگی به لحاظ تاریخی جزو استان‌های برتر و برخوردار است و در حوزه میراث ناملموس و معنوی هم افتخار این را دارد که پایتخت مقاومت است و ارزشمندترین میراث معنوی جهان اسلام، دنیای مقاومت و مبارزه با استکبار مربوط به استان کرمان است.

در ادامه مهدی تویسرکانی شهردار کرمان ضمن تشکر و تبریک ماه رمضان گفت: نباید منتظر رفع مشکلات از سوی دستگاه‌های اجرایی دیگر بود و باید به رسالت خود عمل کنیم. او ادامه داد: معتقدم شهر کرمان و استان کرمان ظرفیت خوبی دارد و اگر مدیریت تعاملی را حفظ کنیم موفق خواهیم بود.

تویسرکانی گفت: اگر به میدان بیاییم و از داشته‌ها استفاده کنیم و نواقص را رفع کنیم نتایج مثبتی خواهیم داشت.

او با ارائه پیشنهاد جلسات متعدد برای رسیدن به نتایج مثبت گفت: این موضوع به نفع شهر و تکریم ارباب رجوع است.

شهردار کرمان جذب سرمایه گذار را یک مبحث مهم دانست و گفت: باید در این مورد تعامل سازنده ای باشد تا بتوانیم به بافت تاریخی کرمان کمک کنیم.

تویسرکانی نگاه انتفاعی را نگاهی منفی دانست و گفت: لزوما باید تعامل را حفظ نموده تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122301474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha