ثبت ملی سه میراث فرهنگی ناملموس شهرستان شاهرود در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از ثبت سه میراث فرهنگی ناملموس شهرستان شاهرود در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مرتضی نظری روز پنجشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: در اجرای مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورا اسلامی و مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷ هیئت محترم وزیران و آئین‌نامه مشارکت در پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها مصوب ۱۴۰۰ هیئت‌وزیران، سه اثر میراث فرهنگی ناملموس شهرستان شاهرود در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ایران به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: مهارت پخت خورشت زردآلوجوش در منطقه بسطام شهرستان شاهرود به شماره ۳۰۲۶ یکی از موارد به ثبت رسیده این شهرستان در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ایران است.

نظری گفت: از دیگر موارد به ثبت رسیده این شهرستان، مهارت بافت کلاه پشمی شهرستان شاهرود به شماره ۳۰۲۷ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ایران است.

او افزود: منبرخانه و آئین‌های زنانه در شهرستان شاهرود نیز به شماره ۳۰۲۸ از این شهرستان در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha