بخش خصوصی قم می‌تواند در گردشگری پیشران باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر بخش خصوصی در رونق گردشگری گفت: ۹۰ درصد گردشگری به بخش خصوصی برمی‌گردد و دولت فقط جنبه‌های حاکمیتی قضیه را دارد و هر چه بخش خصوصی را در این زمینه فعال‌تر و مشکلاتشان را رفع کنیم، می‌توانند در این امر پیشران باشند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ در جلسه تقدیر از فعالان گردشگری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته (تهران) در سالن جلسات این اداره‌کل با تأکید بر تعامل، همفکری و مشارکت نهادهای گوناگون با یکدیگر در زمینه گردشگری گفت: لازم است که ظرفیت‌های گردشگری قم در بخش‌های مختلف شناسایی و به زائران کریمه اهل بیت(ع) معرفی شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از همکاری و تعامل معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در این زمینه تقدیر و سپاسگزاری و بیان کرد: در این رابطه چند جلسه نیز برگزار شد.   

او همچنین با اشاره به همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: از مشارکت این کمیسیون به ویژه در ارتباطات با بخش خصوصی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

او با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر بخش خصوصی در رونق گردشگری گفت: ۹۰ درصد گردشگری به بخش خصوصی بر می‌گردد و دولت فقط جنبه‌های حاکمیتی قضیه را دارد و هر چه بخش خصوصی را در این زمینه فعال‌تر و مشکلاتشان را رفع کنیم، می‌توانند در این امر پیشران باشند.

او تأکید کرد: اگر بستر و زیرساخت‌های لازم برای بخش خصوصی در زمینه گردشگری فراهم شود، بخش خصوصی می‌تواند بهتر و قوی‌تر در این مسیر گام بردارد.  

ارجمندی با اشاره به ویژگی‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری افزود: ایجاد فضاهایی همچون جشنواره‌ها، همایش‌ها و نشست‌ها در این حوزه؛ سبب جلب توجه عموم مردم به گردشگری می‌شود و این ارتباطات و اطلاع‌رسانی‌ها موجب رشد گردشگری می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: گردشگری، یک سرمایه اجتماعی است که می‌تواند محرک یک سری حرکت‌های دیگر در حوزه اقتصاد باشد.

او به حضور فعال استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران اشاره و اظهار کرد: تا پیش از سال ۱۴۰۰ در این نمایشگاه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به همراه بخش خصوصی حضور می‌یافت؛ اما در سال ۱۴۰۰ شاهد حضور فعال شهرداری قم نیز در این نمایشگاه بودیم.

او اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ شاهد حضور شهرداری‌های دستجرد و کهک نیز در این نمایشگاه بودیم که به نوبه خود اتفاق خوبی بود و تحول خوبی رخ داد و در سال ۱۴۰۲ هم شاهد حضور اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم بودیم.

ارجمندی حضور بخش خصوصی را در ذیل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در  تهران، از نقاط قوت این نمایشگاه دانست که لازم است، زمینه‌های تقویت آن فراهم شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را یکی از اهداف نمایشگاه مذکور برشمرد.

او با اشاره به حضور مشهود شهرداری‌های گوناگون کشور در نمایشگاه مذکور در غرفه‌های استان‌های مختلف کشور گفت: امیدواریم که برای نمایشگاه سال ۱۴۰۳ شاهد حضور فعال شهرداری قم و نیز سایر شهرداری‌های استان در این نمایشگاه باشیم.

او به ظرفیت‌های گوناگون گردشگری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان قم اشاره کرد و گفت: ضروری است که این ظرفیت‌ها به خوبی هم به مردم استان قم و هم به زائران و مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند، معرفی شوند.

ارجمندی از فعالیت‌ها و تلاش‌های انجمن‌های مختلف گردشگری، بخش خصوصی و نیز کارکنان قسمت‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران تقدیر و سپاسگزاری کرد.  

در پایان این جلسه از فعالان گردشگری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، با اهدای لوح تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122401581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha