مراکز اقامتی کرمانشاه ظرفیت اقامت ۵۰۰۰ مسافر نوروزی را دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: مراکز اقامتی کرمانشاه در ایام نوروز ظرفیت اقامت روزانه حدود ۵۰۰۰ مسافر و میهمان نوروزی را دارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۲۶ اسفندماه با بیان اینکه مراکز اقامتی کرمانشاه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، اظهارکرد: در سطح استان ۱۶۰ مرکز اقامتی فعالیت دارند که در ایام نوروز میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تصریح کرد: مراکز اقامتی کرمانشاه در آستانه نوروز اقدام به بهسازی و نوسازی تجهیزات خود کرده‌اند تا میزبانان شایسته‌ای برای گردشگران نوروزی باشند.

او تاکید کرد: مراکز اقامتی کرمانشاه در ایام نوروز ظرفیت اقامت روزانه حدود ۵۰۰۰ مسافر نوروزی را دارند که بیشترین آمار ظرفیت اسکان در استان مربوط به ۲۲ هتلی است که ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۷۵ نفر را دارند.

فرمانی ادامه داد: همچنین در سطح استان کرمانشاه ۵۵ اقامتگاه بوم، گردی فعال داریم که می‌توانند روازنه ۱۹۰۳ نفر را پذیرش کنند.

او از خانه‌های مسافر نیز به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های خوب اقامتی در استان نام برد و گفت: در حال حاضر حدود ۴۸ خانه مسافر با ظرفیت ۴۲۳ تخت دارای مجوز در سطح استان فعالیت دارند و از مسافرین  و میهمانان نوروزی در خواست داریم که اگر در سفر به کرمانشاه قصد اقامت در خانه مسافر را دارند، حتما در خانه مسافرهای دارای مجوز اقامت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: همچنین دراین ایام ۱۴ میهمان پذیر با ظرفیت ۶۳۳ تخت، پنج هتل آپارتمان با ظرفیت ۱۵۳ تخت، چهار هتل بوتیک با ظرفیت ۱۳۷ تخت و دو اقامتگاه سنتی با ظرفیت ۶۵ تخت آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

او تاکید کرد: از آنجایی که هرساله مسافران زیادی به کرمانشاه سفر می‌کنند و این میزان ظرفیت اقامتی جابگوی حجم مسافران  نیست، تلاش شده تا از ظرفیت اقامتی سایر دستگاه‌ها و نهادها همچون آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان و شهرداری نیز استفاده کنیم.

فرمانی یادآورشد: اداره کل آموزش و پرورش حدود ۷۰۰ کلاس درس در ۱۰۰ مدرسه، اداره کل ورزش و جوانان تعدادی سالن ورزشی و شهرداری نیز کمپ‌هایی را در پارک ها برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی اختصاص داده‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha