صدور مجوز فعالیت ۳۸ مزرعه گردشگری در استان گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از مجوز بهره‌برداری و فعالیت ۳۸ مزرعه گردشگری در سطح استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در بازدید از مزرعه گردشگری توسکا در محور توسکستان شهرستان گرگان، بابیان این مطلب گفت: گردشگری کشاورزی به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های حوزه گردشگری گلستان در چند سال اخیر شناسایی‌شده و درحال‌توسعه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون مجوز بهره‌برداری و فعالیت ۳۸ مزرعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر یک هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال در سطح استان صادر شد و زمینه اشتغال برای حدود ۲۲۸ نفر را فراهم ساخته است.

او یادآور شد: آغاز گردشگری کشاورزی به‌عنوان یکی از انواع جدید گردشگری با همکاری فعالان بخش خصوصی از استان گلستان رقم خورد. از سال ۱۳۹۹ که به‌نوعی این شکل از گردشگری با صدور اولین مجوز بهره‌برداری در گلستان رقم خورد، شاهد استقبال برای فعالیت هم‌استانی‌ها در بخش مزارع گردشگری هستیم.

ساوری بیان کرد: گردشگری کشاورزی فرصتی برای توسعه روستاها، رونق کشاورزی و ایجاد فرصت‌های تفریحی سالم و آموزنده برای گردشگران داخلی و خارجی است. با توجه به ظرفیت بسیار خوب استان در حوزه‌های گردشگری و کشاورزی به‌عنوان دو محور اصلی توسعه استان، در کنار هم قرار گرفتن این دو ظرفیت کمک بزرگی برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی به‌ویژه در سطح روستاها خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: به دلیل برخورداری گلستان از اقلیم مناسب، زمین‌های مستعد و ظرفیت تولید ۹۲ گونه محصول کشاورزی می‌تواند به یکی از راهکارهای مؤثر افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی و گردشگری به‌ویژه در مناطق روستایی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha