نصب تابلوی معرفی برای تعدادی از درختان کهنسال و نادر شهرستان زیرکوه

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زیرکوه گفت: نصب تابلوی معرفی تعدادی از درختان کهنسال و نادر ثبت شده در فهرست میراث‌طبیعی شهرستان زیرکوه انجام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، عباس حبیبی برکوک بیان کرد: زیرکوه ۹ اثر طبیعی ثبت شده در فهرست میراث طبیعی ملی دارد که این درختان عمدتاً شامل چنار، سرو، شاتوت، بنه است که سن قدیمی‌ترین درخت شهرستان به بیش از ۱۳۰۰ سال می‌رسد.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زیرکوه افزود: در این مرحله، تعداد سه تابلو آماده شده که در روستای محمد آباد، روستای استند و تپه های کافر تک نصب شده و بقیه در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

او ادامه داد: در تابلوی معرفی علاوه بر سن، شماره و تاریخ ثبت، نشانی درخت و همچنین به برخی مواد قانونی حفاظت از درختان کهنسال درج شده است

حبیبی برکوک در پایان از اهمیت همکاری و تعامل قوی بین ادارات مرتبط از جمله میراث‌فرهنگی، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی گفت و آن را سودبخش و مفید برای حفاظت از درختان کهنسالی که صدها سال در یک منطقه خشک و بیابانی دوام آورده‌اند، دانست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha