آیین پاک‌سازی در مجموعه تفریحی و گردشگری شاهبلاغی برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه گفت: آیین پاک‌سازی در مجموعه تفریحی و گردشگری شاهبلاغی با همکاری اداره منابع طبیعی برگزار شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پروانه عسگری ظهر روز گذشته جمعه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: این آیین مانند هر سال و در آستانه نوروز با همکاری دوستداران و حامیان میراث فرهنگی سلطانیه و نیروهای اداره منابع طبیعی برگزار و طی آن آیین پاک‌سازی در مجموعه تفریحی و گردشگری شاهبلاغی انجام شد. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سلطانیه افزود: این شهرستان با ظرفیت بالایی که در آثار تاریخی، گردشگری و طبیعی دارد، همه‌ساله در ایام نوروز میزبان جمع زیادی از گردشگران است. 

او گفت: اظهار کرد: هدف این برنامه فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر مردم با محوطه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی و دوستی با میراث‌فرهنگی است که به خوبی اجرا شد. 

شاه بلاغی یا چشمه‌ی شاه نام چشمه‌ای است در نزدیکی روستای اسدآباد در جنوب غربی شهر سلطانیه قرار دارد، که در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در منطقه شده است. این چشمه که از نظر موقعیت مشرف بر گنبد سلطانیه است و اطراف آن را کوه‌های بلندی فرا گرفته که منظره خارق العده را خلق کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha