روستاهای هدف گردشگری صحنه در آستانه نوروز پاکسازی شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه از پاکسازی ۳ روستای هدف گردشگری این شهرستان برای میزبانی از مسافرین نوروزی خبرداد.

به‌گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سعید بروشان با اعلام این خبر اظهار کرد: تمهیدات لازم در دبیرخانه ستاد نوروزی شهرستان صحنه برای میزبانی از گردشگران نوروزی فراهم شده است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه ادامه داد: تمام اعضای ستاد خدمات سفر به همراه رسانه‌های فعال در این شهرستان برای معرفی هرچه بیشتر زیبایی‌ها و اماکن تفریحی، گردشگری و مذهبی صحنه در فضای مجازی پای کار آمده‌اند. 

او به وجود سه روستای هدف گردشگری در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: دستجرده، پریان و کندوله سه روستای هدف گردشگری صحنه هستند که در آستانه عید نوروز مسیر تردد آنها کاملا پاکسازی شد. 

بروشان افزود: از طرفی سرویس بهداشتی مساجد این روستاها در ایام نوروز در طول ۲۴ ساعت فعال خواهد بود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه از سراب دربند به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهرستان نام برد و افزود: با توجه به اینکه هرساله در ایام نوروز گردشگران بی‌شماری از این مجموعه بازدید می‌کنند، بنابراین در تلاشیم تا با برپایی ۲۰ غرفه و دو سیاه چادر زمینه عرضه و فروش صنایع‌دستی هنرمندان شهرستان را فراهم کنیم. 

او به تعدد سراب‌ها در این شهرستان نیز اشاره‌ای کرد و گفت: گروه‌های مردم نهاد با همکاری محیط زیست در آستانه نوروز اقدام به پاکسازی این سراب‌ها کرده‌اند.

بروشان تصریح کرد: راه‌اندازی ایستگاه های نوروزی کتابخوابی باهمکاری اداره کتابخانه‌ها، لکه گیری جاده‌های مواصلاتی روستاهای هدف گردشگری، رنگ آمیزی سرعت گیرهای این مسیرها، استقرار راهنمایان گردشگری در ورودی شهر، نصب تابلوهای راهنما و نصب بنر معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ در بخش دینور و همچنین محوطه‌های گردشگری در کل شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه یادآور شد: در روزهای اخیر هم به همراه بخشدار دینور، رئیس اداره تبلیغات، معاون پاسگاه انتظامی دینور و دهیارهای مناطق هدف گردشگری بازدیدها و سرکشی هایی را از روستاها و بوم‌گردی‌های شهرستان به منظور  رفع نواقص و آماده سازی داشتیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha