شهرستان دالاهو مهیای میزبانی از گردشگران نوروزی است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو از مهیا بودن این شهرستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سعید مرادی روز شنبه ۲۶ اسفندماه با بیان اینکه شهرستان دالاهو مهیای میزبانی از مسافران نوروزی است، اظهارکرد: تاکنون دو جلسه ستاد خدمات سفر در سطح شهرستان تشکیل شده و تمام دستگاه‌های اجرایی هم برای میزبانی از گردشگران نوروزی پای کار آمده‌اند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو تصریح کرد: شهرداری دالاهو در وروی شهر کرندغرب به عنوان مرکز شهرستان سفره هفت سین بر پا کرده و در بحث فضاسازی محیطی و مبلمان شهری نیز اقداماتی را اجرایی کرده است. 

او تاکید کرد: در این شهرستان سه موزه مردم شناسی مربوط به بخش خصوصی و یک موزه مردم شناسی زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان فعالیت می‌کنند که در ایام نوروز هم آماده میزبانی از گردشگران خواهند بود. 

مرادی تاکید کرد: موزه مردم‌شناسی میراث‌فرهنگی شهرستان و موزه‌های مردم‌شناسی اقامتگاه بوم‌گردی میلکان، موزه تنبور و موزه هنر و طبیعت هم در شهر کرندغرب در ایام نوروز فعال خواهند بود. 

او ساخت چاقو و ابزارالات فلزی را از مهمترین هنرهای دست، ساز مردمان این منطقه عنوان کرد و گفت: بازارچه دائمی ابزارآلات فلزی شهرستان با ۱۵ غرفه در کمربندی شهر کرندغرب در ایام نوروز برای عرضه محصولات خود باز خواهد بود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دالاهو با بیان اینکه این شهرستان یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای سید محمد زرده دارد، عنوان کرد: همچنین هتل آبشار ریجاب در منطقه شالان و دو مدرسه هم در این ایام آماده میزبانی گردشگران خواهد بود و در کنار این از ظرفیت اسکان سایر ارگان‌ها و نهادها نیز دراین ایام برای اسکان میهمانان نوروزی استفاده می‌شود. 

او تاکید کرد: قلعه سرخه دیزه، مقبره ابوجانه، مسجد محمدبن عبدالله، قلعه یزدگرد، کوه قلعه غازی، رودخانه زمکان، سد آزادی، سراب کرندغرب، روستاهای حریر، سرخه دیزه، شالان و سراب شالان، مجموعه باغات در روستاهای این شهرستان از دیگر جاذبه‌های گردشگری دالاهو هستند. 

مرادی در پایان از دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور هم یاد کرد و گفت: در  روستای گهواره این شهرستان خانه تنبور راه‌اندازی شده است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402122601791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha