دستگاه‌های خدمت‌رسان قم در نوروز فعالیت خود را تعطیل نکنند

استاندار قم گفت: همه دستگاه‌های دولتی خدمت‌رسان استان موظف هستند، در ایام تعطیلات نوروز به ادامه فعالیت خود بپردازند و اجازه تعطیلی دستگاه را ندارند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ سید محمد آقامیری روز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ در آخرین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قم در سال جاری، با اشاره به فعالیت دستگاه‌ها در ایام عید نوروز افزود: کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان توجه داشته باشند که در ایام تعطیلات نوروزی در هیچ شرایطی نباید تعطیل باشند و فعالیت آن‌ها ادامه‌دار است.

استاندار قم در بخش دیگر سخنان خود، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو اظهار کرد: در سالی که گذشت تجربیات خوبی در حوزه‌های گوناگون کسب کردیم و با کوله‌بار تجربیات ارزشمند به سال ۱۴۰۳ خواهیم رفت.

او افزود: سال آینده به لطف خدا و تلاش مدیران استان با تمرکز و انرژی بیش‌تری به دنبال رفع مشکلات و نیازمندی‌های مردم شریف و انقلابی استان قم خواهیم رفت، در سال جدید به مدیرانی نیاز داریم که با جدیت بیش‌تری در کنار ما باشند و اهتمام جدی به جهاد خدمتی که در قم رقم خورده است، داشته باشند.

آقامیری خاطرنشان کرد: در سال آینده همه موظف هستیم، در خدمت‌رسانی به مردم سبقت بگیریم.

او همچنین با اشاره مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی در استان گفت: کلیه واحدهای تولیدی، معادن و شرکت‌ها که در قم مشغول به درآمدزایی هستند، موظف‌اند، نسبت به تعهدات خود در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی پایبند باشند. امروز نیازها و مشکلات عمومی در استان وجود دارند که می‌توان از این منبع آن‌ها را برطرف کرد.

او با اشاره به آخرین وضعیت نمایشگاه بین‌المللی فرش قم گفت: مدیرکل صمت (صنعت، معدن و تجارت) در روزهای آینده وضعیت این طرح را تعیین تکلیف کند. اتحادیه فرش اگر نمی‌تواند آن را به اتمام برساند، اطلاع دهد تا مدیریت استان نسبت به این موضوع تصمیمی بگیرد.

آقامیری با بیان این که اعتبارات تملک و دارایی یکی از مهم‌ترین منابعی است که از طریق آن می‌توانیم محرومیت‌زدایی روستاها و شهرستان‌ها را برطرف کنیم، گفت: در برخی روستاها و شهرستان‌های استان مشکلاتی وجود دارد که به چندین دهه قبل برمی‌گردد؛ ما در مدیریت استان هدف‌گذاری کرده‌ایم تا با استفاده از این منبع مشکلات موجود را برطرف کنیم.

او با اشاره به اقدام‌های شهرداری قم در بهبود وضعیت سیما و منظر شهر گفت: در این جلسه لازم می‌دانم، از زحمات شهردار قم تشکر کنم، مجموعه مدیریت شهری از ابتدای حضور بنده در استان تا امروز تعاملاتشان با ما افزایشی بوده است و در مسائل بهبود فضای سیما و منظر شهر، ساخت سالن‌های ورزشی و سایر موضوعات مدیریت استان را همراهی کردند.

او با اشاره به وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: جهاد مسکن‌سازی، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در بدو ورود به قم بود، به فضل الهی و تلاش مدیران استان این طرح در قم  وضعیت خوبی دارد و با سرعت در حال پیگیری است.

آقامیری افزود: مدیریت استان به دنبال این است، مسکن را از وضعیت سرمایه‌گذاری خارج کند و به سبد کالاهای اساسی مردم انتقال دهد، در این صورت است که هیچ سودجویی فرصت پیدا نمی‌کند تا با ورود به بازار مسکن به دنبال سودجویی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha