لزوم تقویت سهم قم در اکوسیستم صنعت گردشگری کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم گفت: اتاق بازرگانی قم از تمام ظرفیت خود در راه افزایش سهم استان در اکوسیستم اقتصادی صنعت گردشگری کشور استفاده خواهد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ محمد ایرانی، با اشاره به گردش مالی بالای صنعت گردشگری در کشور گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی، در تلاش است تا با سیاست‌گذاری‌‎های خود، راه را برای ورود سرمایه‌گذار جدید و تقویت فعالان حاضر در این صنعت هموار کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم؛ به روند رو به رشد این صنعت در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر و با ورود افراد خوش‌فکر بخش خصوصی به حوزه گردشگری، شاهد اتفاقات خوبی بودیم که با وجود خوب بودن، کافی نبوده است و هنوز با جایگاه ایده‌آل این صنعت در اقتصاد استان فاصله داریم.

او با ذکر این نکته که اتاق بازرگانی به عنوان متولی بخش خصوصی وظایف مهمی در قبال جامعه اقتصادی دارد، گفت: اتاق دهم درهای خدمت‌رسانی خود را در تمام بخش‌ها و صنایع به روی بخش خصوصی باز کرده است و از تمام ظرفیت‌های اجرایی خود از جمله شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و تعاملات خود با حاکمیت برای رفع موانع فعالیت صاحبان واحدهای خصوصی بهره خواهد برد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران به آموزش نیروی متخصص مرتبط با صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: در این زمینه اتاق قم از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد و با برگزاری دوره‌های مناسب و استفاده از استادان به‌نام در این بخش به کمک بخش خصوصی خواهد آمد.

او به این نکته نیز اشاره کرد که اتاق بازرگانی در دوره جدید برای نخستین بار در حمایت از بخش خصوصی، حضور فعالی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران داشت و افزود: در سال ۱۴۰۳ با بودجه‌ریزی مناسب و جذب سرمایه‌های گوناگون، در پی آن هستیم تا از حضور تمام واحدهای بخش خصوصی استان در ایونت‌های مختلف سراسر کشور حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

او به لزوم استفاده از مواهب اقتصادی شاهراه مواصلاتی بودن استان قم اشاره و اضافه کرد: بخش خصوصی استان باید به این نتیجه برسد که با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، سال‌های روشنی را در پیش خواهیم داشت که برای تحقق این امر، همکاری و عمل به تعهدات دستگاه‌های حاکمیتی لازم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122501619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha