این جاذبه دیدن داره!

استان اردبیل یکی از مقاصد اصلی گردشگری و سفرهای نوروزی در سطح کشور است، کمپین «این جاذبه دیدن داره!» گردشگران ورودی به استان را راهنمایی می‌کند تا از جاذبه‌های متعدد استان غافل نشوند.

توحید سیف، روزنامه‌نگار و فعال رسانه در یادداشتی نوشت: نوروز این عید باستانی ایرانی‌ها فرصتی برای بسیاری از تغییرها و آسودگی‌هاست. زمانی برای آسودن از فراز و فرودهای زندگی یک سال گذشته و تغییر برای آغازی نو؛ انگار که در این نقطه عطف همه چیز وقتی برای آسودگی و فرصت تاملی برای دوباره برخاستن دارد. طبیعت از قهر شش ماهه خود برمی‌گردد و آشتی خوش آب و رنگی را به همراه دارد و انسان‌ها همراه با طبیعت فرصتی پیدا می‌کنند برای بستن حساب و کتاب برهه‌ای یکساله از زندگی – اعم از مادی و معنوی – و گشودن دفتری نو تا این بار آنچنان‌تر که می‌خواهند بنگارند.

سفر یار دیرین انسان‌هاست، یاری که دست‌گیر دلدار خود در برهه‌های مختلفی بوده است. انسان‌ها از دیرباز، حتی زمانی که سفر رفتن کار بسیار دشواری بود، این راه را با اهداف مختلفی انتخاب می‌کردند. سفر برای تامین نیازها، سفر به منظور زیارت و سیاحت و سفر برای آسودگی روح از جمله دلایلی بودند که سیاحتگران را راهی مسیرهای دور و نزدیک می‌کرد. امروزه نیز با توسعه همه جانبه دنیا باز هم سیاحتگران یا همان گردشگران امروزی، با دلایل مشابهی کوله بار خود را می‌بندند و راهی کشف دنیاهای جدیدی می‌شوند.

سفر در نوروز اما ترکیبی دلپذیرتر است. اگر بخواهیم به چشم یک ترکیب به عنوان «سفر در نوروز» نگاه کنیم، می‌توانیم آن را فرصتی برای سفر با هدف آسودگی معنا کنیم. نوروز فرصت آسودگی روح و جسم را فراهم کرده تا تازه شویم و سفر مانند شتاب‌دهنده‌ای است که می‌تواند ما را از نتیجه مورد نظر مطمئن سازد.

استان اردبیل یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور است، علاوه بر فصل‌های بهار و تابستان که بهترین زمان سفر به استان اردبیل محسوب می‌شود، در تعطیلات نوروزی نیز گردشگران بسیاری این منطقه از کشور را به عنوان مقصدی برای آسایش و فراغت از خستگی‌های طول سال انتخاب می‌کنند. اردبیل مقصدی متنوع برای گردشگران است و وجود جاذبه‌هایی متفاوت که با فواصلی کوتاه در دسترس هستند بسیاری از علاقه‌مندان را مجاب می‌کند تا این استان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. کمپین «این جاذبه دیدن داره!» گردشگران ورودی به استان اردبیل را راهنمایی می‌کند تا از جاذبه‌های متعدد موجود غافل نشوند.

جاذبه‌های تاریخی

تاریخ و آثار به جای مانده از آن دنیای خاصی دارد، به گونه‌ای که انسان‌ها با حضور در بناهای تاریخی و مواجه شدن با سرگذشت دیرین آنها لحظات نابی را تجربه کرده و به اسرار تاریخی پی می‌برند. استان اردبیل مجموعه‌ای از بناها و محوطه‌های تاریخی را در دل خود جای داده است که سفر به این دیار می‌تواند فرصت بازدید از آنها را پیش روی گردشگران بگذارد. پیش از هرچیزی نوروز زمان مناسبی برای بازدید از نگین جاذبه‌های تاریخی اردبیل یعنی پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است. علاوه بر آن سه پایگاه ملی شهر یئری، کنزق و جمعه مسجد اردبیل و هزار و صد اثر ثبت ملی جزئیات تاریخ اردبیل را از هفت هزار سال پیش تا کنون روایت می‌کنند.

جاذبه‌های طبیعی

استان اردبیل در دامنه کوه سبلان و در نزدیکی جنگل، دریا و دشت حاصلخیز مغان واقع شده است، جاذبه‌های طبیعی دردسترس در استان اردبیل کم نظیر هستند. طبیعت زیبای دامنه سبلان و مواهب حاصل از آن مانند چشمه‌های آب گرم و سرد معدنی که برند اصلی گردشگری اردبیل بوده و مناظر طبیعی به وجود آمده در اطراف آن، جنگل فندقلو، جاده اسالم به خلخال و دشت‌های سرسبز شمال استان تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های طبیعی استان اردبیل هستند که با سفر به اردبیل می‌توان از آنها بازدید کرد.

جاذبه‌های انسان ساخت و تاسیسات گردشگری گسترده

همه موارد گفته شده در سطور قبلی فرصت توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل را فراهم کرده است که در نتیجه آن تاسیسات مدرنی مانند پل‌های معلق، مجموعه‌های تفریحی و آبدرمانی و البته تاسیسات متعدد مرتبط با حوزه گردشگری در اردبیل ایجاد شده‌اند. علاوه بر آن استان اردبیل با بیش از ۲۰ هزار تخت اقامتی رسمی رتبه سوم کشور را از نظر تعداد تخت‌های اقامتی در کشور دارد و این امر در ایام پیک سفرها مانند ایام نوروز امکان پذیرش مسافران بیشتری را ایجاد می‌کند و گردشگرانی که اردبیل را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند می‌توانند با خیال راحت کوله‌بار سفر را به مقصد اردبیل ببندند و از جاذبه‌های دیدنی اردبیل بازدید کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122701952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha