تخصیص اعتبار برای سامان‌دهی و تملک مجموعه قلعه فلک‌الافلاک

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: با هدف حفظ و احیا و سامان‌دهی و تملک ضلع شمالی قلعه فلک‌الافلاک، اعتبار لازم به این پروژه تخصیص داده می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از پروژه سامان‌دهی و تملک قلعه فلک‌الافلاک گفت: پروژه استحکام‌بخشی تپه‌قلعه فلک‌الافلاک نقش مهم و اساسی در حفظ و نگهداری این اثر فاخر در مرکز استان دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: این پروژه در سه بخش در حال اجراست و این در حالی است که پروژه استحکام‌بخشی از سال ۸۶ آغاز شده بود و پس از وقفه ۱۲ ساله در حال حاضر مجدداً آغاز شده است.

سمانه حسن‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این بازدید از پروژه‌های عمرانی عرصه و حریم قلعه فلک‌الافلاک، سردرب تاریخی املاک‌ تملک شده، احداث دیوار ضلع شمالی و پروژه در حال تکمیل استحکام‌بخشی تپه قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرد و برای تخصیص اعتبار تکمیلی برای ادامه روند این مهم در آینده نزدیک قول مساعد داد.

قلعه فلک‌الافلاک به عنوان یکی از آثار مهم دوره ساسانی در مرکز شهر خرم‌آباد در تاریخ ۱۳۴۸ به شماره ۸۸۳در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122801988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha