رصد نقطه‌به‌نقطه بافت تاریخی یزد/ بررسی آمادگی منطقه بافت تاریخی برای میزبانی از مهمانان نوروزی

استاندار یزد با حضور در بافت تاریخی یزد، میزان آمادگی استان در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی را ارزیابی کرده و بر رفع معایب موجود تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مهران فاطمی ظهر امروز 28 اسفندماه در حاشیه بازدید بافت تاریخی شهر یزد به‌عنوان مقصد اصلی برای میزبانی از مهمانان نوروزی با اشاره به لزوم اجرای اقدامات اولیه در بافت تاریخی یزد، اظهار کرد: امروز نقطه‌به‌نقطه بافت تاریخی مورد بازدید و رصد قرارگرفته تا معایب و نقص‌هایی که وجود دارد شناسایی و برطرف شود.

استاندار یزد گفت: آیین‌نامه‌هایی ویژه فعالیت اغذیه‌فروشی‌ها، اصناف و ... در دستور کار بوده و نکات لازم به اصناف محترم ارائه شده است، تا ضمن رعایت قوانین و مقررات، با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارائه کنند.

 فاطمی با تأکید بر سیاست اصلی استان یزد در نوروز بدون فوتی گفت: برنامه‌ریزی‌های متعدد برای جلوگیری از حوادث ترافیکی پیش‌بینی‌شده است تا مردم ما در این ایام عید داغدار و متألم نشوند، در این راستا مجموعه فراجا استان تلاش‌های وافری دارند.

او با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، شاد و متنوع شهرداری یزد ویژه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان ادامه داد: شهرداری یزد در بلوار بسیج، شاد راه نور طراحی کرده و برنامه‌های بسیار متنوع، متفاوت و شادی را در شب‌های عید اجرا می‌کند.

فاطمی همچنین در رابطه با موضوع عفاف و حجاب گفت: این مقوله مورد اهتمام و تأکید مردم متدین استان بوده و در این امر با همراهی مجموعه فراجا، مجموعه‌های مردمی، گروه‌های امر معروف و نهی از منکر تلاش دارند با رعایت اصول اخلاقی، رعایت قوانین، به‌صورت محترمانه و با رعایت کرامت انسانی؛ تذکر لسانی داشته باشند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی همه مجموعه‌های فعال در استان، نوروز به‌یادماندنی برای گردشگران به ثبت رسیده و مسافران از شهر تاریخی و کهن یزد تصویر خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122802100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha