برای بازدید از طبیعت بی‌نظیر گیلانغرب به استان کرمانشاه سفر کنید

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب به تنوع جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان اشاره کرد و از گردشگران خواست تا در ایام نوروز سری هم به جاذبه‌های گردشگری مهم این شهرستان بزنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، سیروس ادیب روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه از آمادگی شهرستان گیلانغرب برای میزبانی از مسافران نوروزی خبرداد و اظهار کرد: این شهرستان جاذبه‌های گردشگری متنوعی در بخش‌های تاریخی و طبیعی و دفاع مقدس دارد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب ادامه داد: در بخش آثار تاریخی در مرکز شهر گیلانغرب قلعه‌ای تاریخی با حدود هشت هزار سال قدمت وجود دارد که به ثبت ملی هم رسیده است. 

او تاکید کرد: مجموعه آثار تاریخی واقع شده در مجاورت سراب مورت شامل کاخ اربابی، آتشکده و بنایی که بنظر می‌رسد مشابه معبد آناهیتا بوده و نیز آتشکده حسن زوردار یا خالو خالو و نیز گوردخمه دیره با قدمت حدود ۲۷۰۰ سال دیگر آثار تاریخی واقع شده در این شهرستان هستند. 

ادیب از طبیعت بکر و چشم نواز این شهرستان هم یاد کرد و گفت: وجود دو شرایط آب و هوایی کاملا متفاوت، منطقه جنگلی ناودار که هرساله هزاران نفر در ایام نوروز چند روزی را در آنجا چادر می‌زنند، تفرجگاه مله نی، قلاجه، دشت ویژه نان با دو آبشار زیبای تنگ گولم و شاه وله، کریدور گلین، سراب مورت که محل رویش گیاه مقدس مورت است، از مهمترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان به شمار می‌رود. 

او ادامه داد: در این شهرستان یادمان مطلع الفجر نیز به عنوان یادگار برجای مانده از هشت سال دوران دفاع مقدس میزان گردشگرانی خواهد بود که به گردشگری دفاع مقدس علاقه‌مند هستند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گیلانغرب یادآور شد: همچنین در شهرستان گیلان‌غرب، چهار سد شامل کله شک، آزادی، زاگرس و دایک وجود دارد که قابلیت بازدید گردشگری را دارند و مردم برای ماهیگیری به حاشیه برخی از این سدها می‌روند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402122902137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha