برگزاری مراسم تحویل سال در ۷ بقعه متبرکه کرمانشاه

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری مراسم تحویل سال در هفت بقعه مبارکه استان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، حجت الاسلام مجید میرزایی روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه با بیان اینکه بقاع متبرکه کرمانشاه در بهار قرآن، آماده استقبال از بهار طبیعت هستند، اظهارکرد: در این راستا طرح آرامش بهاری را در آستان مبارک ۳۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان آغاز کرده‌ایم. 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: بقاع متبرکه هرساله در لحظه تحویل سال میزبان زائران زیادی خواهند بود و امسال نیز پیش بینی می‌شود که به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز زائران بسیاری لحظه تحویل سال را در بقاع متبرکه بگذرانند. 

او اظهار کرد: براین اساس، امسال در هفت بقعه مبارک شامل آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) طاق‌بستان و چاه صاحب الزمان(عج)، امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقروکلیایی، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور، امامزاده مهدی(عج) شهرستان هرسین و بقعه احمد بن اسحق شهرستان سرپلذهاب برگزار می‌شود. 

میرزایی اعلام کرد: در بقاعی که طرح‌های آرامش بهاری برگزار می‌شود، خیمه‌های معرفت نیز به خدماتی در حوزه‌های مشاوره خانواده، دینی، وقف و ... و غرفه‌هایی حجاب و عفاف و کودک به زائرین خدمات ارائه می‌دهند. 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به ظرفیت بقاع و امامزاده های استان برای اسکان زوار هم اشاره کرد و گفت: قریب به ۱۵۰ زائرسرا و سوئیت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ایام نوروز آماده اسکان زائرین خواهند بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402122902140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha