بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه بر لزوم خدمات رسانی مناسب و با کیفیت بالا به گردشگران و مسافران نوروزی در سطح استان تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، محمد طیب صحرایی روز سه‌شنبه ۲۹ اسفندماه در نشست ستاد خدمات سفر استان، با اشاره به همزمانی بارش‌ها با شروع تعطیلات نوروزی و ورود مسافران به استان اظهار کرد: برای ایام پیش رو همه مقدمات را به شکل شبانه روزی رصد خواهیم کرد تا در کیفیت خدمات رسانی به مسافران کاهشی بوجود نیاید. 

استاندار کرمانشاه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز هم اشاره‌ای کرد و گفت: با توجه به اینکه در این ایام دستگاه‌های مختلفی همچون شهرداری، میراث‌فرهنگی، اوقاف و ... در حیطه وظایف خود اقداماتی را انجام می‌دهند، همگی باید تلاش کنند تا جلوه ماه مبارک رمضان در برنامه ها بیشتر دیده شود. 

او با تاکید براینکه باید از بروز هرگونه حواشی در این ایام برای استان جلوگیری کرد، گفت: با وجود خدمات زیادی که دستگاه‌های اجرایی مختلف در ایام نوروز انجام می‌دهند، گاها یک شیطنت در یکی از مجموعه‌های گردشگری که در فضای مجازی هم بازتاب پیدا می‌کند، کل خدمات انجام شده را زیر سوال می‌برد. 

صحرایی یادآور شد: باتوجه به اینکه امسال ماه مبارک رمضان و عید نوروز باهم تقارن پیدا کرده‌اند، این حساسیت بیشتر شود تا مبادا کسی بخواهد به فضای فکری و آرامش استان آسیبی وارد کند. 

استاندار کرمانشاه با اشاره به بارندگی‌های شدید ۲ روز اخیر در کرمانشاه، اظهار کرد: خوشبختانه بدنبال ورودهای توده جدید به جو کرمانشاه، شاهد بازش‌های خوبی برای تمام نقاط استان بوده‌ایم. 

او ادامه داد: با مجموعه اقداماتی که همکاران ما در سطح استان داشته اند، تاکنون مشکلی ناشی از بارش‌های شدید نداشته‌ایم. 

صحرایی با بیان اینکه در سطح شهر کرمانشاه هم شهرداری اقدامات خوبی را اجرایی کرده، عنوان کرد: در بارش‌های قبلی در چند نقطه از شهر کرمانشاه مانند زیرگذر آبگرفتگی داشتیم، اما خوشبختانه در این بارش تاکنون مشکلی ایجاد نشده است. 

آمادگی کامل برای استقبال از مسافران ورودی به کرمانشاه

همچنین داریوش فرمانی نیز در این جلسه از  فراهم کردن مقدمات لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در کرمانشاه خبرداد و اظهار کرد: تاکنون به منظور معرفی بیشتر کرمانشاه تعداد زیادی بنر با همکاری شهرداری در داخل شهر نصب شده و ادامه بنرها هم پس از بارندگی‌ها نصب خواهد شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: تمام پایگاه‌های تاریخی استان در حال حاضر فعال و آماده میزبانی از گردشگران هستند. 

او ادامه داد: راهنمایان گردشگری هم اطلاعات لازم را در مورد این پایگاه‌ها در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. 

فرمانی با بیان اینکه تمهیدات لازم در حوزه اسکان برای گردشگران در نظر گرفته شده، عنوان کرد: در چند روز اخیر حدود ۱۳ هزار نفر در اماکن اقامتی رسمی و غیررسمی استان اسکان پیدا کرده‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تاکید کرد: در بحث نظارت‌ها هم با تشکیل تیم‌های بازرسی نظارت مستمر و دقیقی بر تاسیسات گردشگری در حال انجام است و بعلاوه بازرسان وزارتخانه هم به شکل نامحسوس بازرسی‌هایی را در سطح استان انجام می‌دهند. 

او با بیان اینکه بازدید از سرویس‌های بهداشتی مسیر تردد گردشگران هر روز به شکل مستمر انجام می‌گیرد، گفت: از تمام مساجد و بقاع متبرکه مسیر انتظار می‌رود که در این ایام ۲۴ ساعته باز باشند. 

در این نشست همه دستگاه‌های عضو ستادخدمات سفر استان به ارائه گزارش پرداختند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402122902159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha