فیلم منتشر شده قدیمی است/ با توجه به حضور مستمر نیروهای حفاظتی امکان چنین اقدامی وجود ندارد/ صیانت از آثار تاریخی با جدیت انجام می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به ویدئو منتشر شده از فردی درحال بالا رفتن از سنگ‌نگاره‌های نقش رستم گفت: این ویدئو قدیمی است و مربوط به الان نیست.

محمد ثابت اقلیدی امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، درباره فیلم منتشر شده اظهار کرد: فیلم مربوط به روزهای اخیر نیست و قدیمی است. در چند ماه اخیر در مجموعه نقش رستم و تخت جمشید کار مرمت انجام می‌شود و همکاران ما مدام آنجا حضور دارند. با توجه به حضور مداوم همکاران ما در آن محل، اصلا امکان انجام این کار وجود ندارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اضافه کرد: مردم ما خیال‌شان راحت باشد که صیانت از آثار تاریخی را با جدیت انجام می‌دهیم. موضوع صیانت از آثار تاریخی خصوصا در استان فارس مورد تاکید مهندس ضرغامی و همچنین استاندار فارس است و در این باره به صورت شبانه‌روزی کار رصد و پایش آثار تاریخی را انجام می دهیم.

او ادامه داد: در چند ماه اخیر کارهای بسیار خوبی در اماکن تاریخی استان فارس انجام شده است. به‌عنوان مثال جاده ورودی تخت جمشید آسفالت شده و روشنایی آن تامین شده است. پلکان چوبی ورودی تخت جمشید بعد از ۱۷ سال نوسازی شده، سرویس‌های بهداشتی بهسازی شده و علف‌های هرز محوطه نیز از بین رفته‌اند. همه این‌ها نشان می‌دهد همکاران ما در استان فارس مراقب آثار تاریخی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122902197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha