تمامی محدودیت‌های دسترسی محوطه بیرونی آرامگاه برچیده شد

سرپرست پایگاه میراث ملی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان از اتمام عملیات استحکام‌بخشی بستر پیرامونی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی و برچیدن تمامی محدودیت‌های دسترسی محوطه بیرونی آرامگاه خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدصادق رضویان گفت: با اتمام عملیات شناژ پیرامونی این آرامگاه که با هدف تکمیل بخش بیرونی آن صورت گرفت، عملیات استحکام‌بخشی بستر بیرونی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی به پایان رسید.

سرپرست پایگاه میراث ملی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان با اشاره به انتشار اطلاعیه قبلی این پایگاه در خصوص تعطیل بودن آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی به دلیل انجام مرمت، افزود: هم‌زمان با اتمام عملیات استحکام‌بخشی بستر پیرامونی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، محدودیت‌های بازدید از محوطه بیرونی برداشته‌شده است و علاقه‌مندان و گردشگران می‌توانند ضمن بازدید از آن، از غرفه‌های صنایع‌دستی‌ که به مناسبت نوروز در آن دایر شده است نیز بازدید کنند.

رضویان افزود: با توجه به اتمام عملیات بستر بیرونی به‌منظور تکمیل عملیات استحکام‌بخشی کل بنا متعاقباً عملیات مشابه در بخش داخلی آرامگاه در دستور کار پایگاه قرار دارد.

او با بیان اینکه شیخ ابوالحسن خرقانی عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری است، گفت: آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، در روستای قلعه‌نو خرقان در ۲۴ کیلومتری شمال شاهرود در بخش بسطام قرار دارد.

سرپرست پایگاه میراث ملی مجموعه تاریخی بسطام و خرقان افزود: مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی دارای کتابخانه، سوئیت‌های اقامتی و فضای تفرجگاهی است و این مجموعه ارزشمند به شماره ۶۴۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122902222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha