برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در موزه مردم‌شناسی پاوه کرمانشاه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و دست‌سازه‌های هنری در موزه مردم شناسی این شهرستان خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، هادی شریفی  با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و دست‌سازه‌های هنری ویژه ایام نوروز در محل موزه مردم‌شناسی پاوه بر پا شده‌ است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پاوه افزود: این نمایشگاه از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

او تاکید کرد: در این نمایشگاه ۱۵ نفر از هنرمندان صنعتگر شهرستان، تولیدات و دست‌ساخته‌های خود را در رشته‌های گیوه‌بافی، منبت‌کاری، معرق‌کاری، خرازی بر روی چوب، جاجیم‌بافی، چرم‌دوزی، بنه‌بافی و ارغوان‌بافی برای فروش به عرضه گذاشته‌اند.

شریفی گفت: شهرستان پاوه به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و نوع زندگی مردمان خود از دیرباز تاکنون یکی از مناطق پر ظرفیت کشور در حوزه صنایع دستی بوده به گونه‌ای که شهر نودشه آن به عنوان شهر ملی گیوه در فهرست شهرهای ملی ایران قرار گرفته است.

او ادامه داد: باتوجه به استقبال هر ساله‌ گردشگران نوروزی از شهرستان پاوه، نمایشگاه صنایع‌دستی هنرمندان این شهر هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010100081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha