اقامت ۱۱هزار مسافر نوروزی در نخستین روز سال ۱۴۰۳ در گلستان/ ثبت بیش از ۳۰۱هزار بازدید از جاذبه‌های استان

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت بیش از ۱۱ هزار نفر-شب اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در روز گذشته (اول فروردین ۱۴۰۳) در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مسعود زیارتی امروز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در روز گذشته ۱۱هزار و ۹۹۵ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان افزود: از این تعداد ۷۸۳۲ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان ۳۸۷۲ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۲۹۱ نفر نیز در اقامت‌گاه‌های اضطراری سطح استان اقامت داشته‌اند.

او خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی استان گلستان برای بسیاری از مسافران نوروزی از جذابیت قابل‌توجهی برخوردار است و همه ما باید تلاش کنیم که این جذابیت‌ها بیشتر به مردم معرفی شود.

زیارتی گفت: در روز گذشته اول فروردین ۳۰۱ هزار و ۹۸۲ بازدید نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی توسط مسافران در استان انجام شده است.

مسئول روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این رقم، افزایش بیش از ۳درصدی بازدید از جاذبه‌ها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم ۲۹۱هزار و ۳۴۱ بازدید نشان می‌دهد.

او یادآور شد: از این تعداد ۱۷۲هزار و ۹۵۶ مورد از جاذبه‌های طبیعی، ۳۹هزار و ۱۲۷ بازدید از زیر ساخت‌های گردشگری استان، ۳۱هزار و ۹۱۱ بازدید از اماکن تاریخی گلستان بوده است.

زیارتی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان ۲۹هزار و ۶۰۰ بازدید بود و ۱۶۴۲ بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان بیان کرد: همچنین ۲۶هزار و ۶۰۸ نفر در روز گذشته از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند.

او اظهار امیدواری کرد با معرفی هدفمند جاذبه‌های گردشگری، بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها، فراهم کردن شرایط راهنمایی مسافران با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه اعضای جوانان هلال احمر، استقرار اکیپ‌های نوروزی در ورودی‌ها و نقاط مختلف استان زمینه افزایش ماندگاری مسافران در طول ایام سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha