استفاده از صنایع‌دستی کرمان در پیام نوروزی مقام معظم رهبری

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: امسال قاب تصویر پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی، حمایت مجدانه ایشان از تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را با کسب افتخار مضاعف برای هنرمندان پته‌دوز کرمان روایت کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان، اعظم علیخانی ۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ضمن پاسداشت یاد شهدای سال ۱۴۰۲ کرمان نگاهی ویژه به فرهنگ مردم نجیب این استان داشتند و همچنین استفاده از رومیزی پته‌دوزی شده کرمان حمایت مجدانه ایشان از تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را با کسب افتخار مضاعف برای هنرمندان پته‌دوز کرمان روایت کرد.

معاون صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پته‌دوزی یکی از رشته‌های زیرمجموعه رودوزی‌های سنتی در حوزه صنایع‌دستی استان کرمان است که از جمله رشته‌های شاخص استان کرمان به شمار می‌رود.

او گفت: حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از فرهنگ، هنر و صنایع‌دستی علاوه بر ابلاغ شعار امسال «جهش تولید با مشارکت مردمی» در عمل نیز با ظرافت و دقت همیشگی ایشان نمایان و برایمان به وضوح قابل فهم و درس شد تا فاصله بین حرف و عمل را حذف کنیم و اقدام جدی در حمایت از تولیدات ملی و مردمی داشته باشیم.

علیخانی در ادامه افزود: در ذیل همین رویکرد معاونت صنایع‌دستی استان کرمان نیز همت مضاعف دارد تا ان‌شاءالله بیش از پیش در راستای شکوفایی و رونق اقتصادی کشورمان و استان کرمان در حوزه صنایع‌دستی که خود بخش موثری از تولید اقتصادی و هویت‌بنیان است، با حمایت از حضور و مشارکت هنرمندان و صنعتگران در صحنه جهش تولید و جذب مضاعف بازارهای داخلی و خارجی تقویت کند.

معاون صنایع‌دستی استان کرمان گفت: در این راستا برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های نوروزی در سطح ملی در شهر کرمان و در بخش‌های منطقه‌ای و محلی در بیش از ۱۵ شهرستان استان کرمان در نوروز ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده و در حال حاضر در حال فعالیت هستند.

او بیان کرد: حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در این نمایشگاه‌ها برای عرضه تولیداتشان با حمایت مردمی از فعالان این عرصه، تکمیل زنجیره مشارکت مردمی را رقم خواهد زد.

علیخانی افزود: با هدف جهش اقتصادی در زنجیره تولید تا تجارت دست یاری بخش‌های خصوصی و مردمی را به یاری می‌طلبیم تا با جدیت در صحنه حضور یابند و ارتقای سطح معیشت و اقتصاد صنعتگران حوزه صنایع‌دستی و مشاغل مرتبط را مورد توجه و حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha