زنجان رشد جهشی خوبی در حوزه گردشگری داشته است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری زنجان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر زنجان گفت: استان زنجان ظرفیت‌های خاصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد و باید با برنامه‌ریزی، همکاری این سه حوزه تقویت شود به ویژه درحوزه گردشگری که در سال‌های اخیر رشد جهشی خوبی را در آن مشاهده می‌کنیم. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی عصر روز پنجشنبه ۲ فروردین ماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان و مسئولان کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در اتاق جلسات معاونت گردشگری تشکیل شد، گفت: در نوروز امسال دستگاه‌های اجرایی در قالب ۱۲ کمیته در حال فعالیت هستند که در کنار یکدیگر به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کنند.  

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان در این جلسه افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان زنجان به صورت صددرصد افزایش یافته است و در تلاشیم تا تعداد این اقامتگاه‌ها را افزایش دهیم.  

او گفت: افزایش ساعات کار موزه‌ها و برگزاری مراسم نوروزگاه در موزه آبگینه به عنوان مرکز اصلی برنامه‌های نوروزی از اقدامات دبیرخانه ستاد سفر استان است. هر روز در بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری تا ۱۱ فروردین ماه نوروزگاه برپا خواهد شد.  

صفوی افزود: نظارت بر نظافت و باز بودن سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها به صورت مستمر در ایام ستاد خدمات سفر انجام می‌شود.  

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان بیان کرد: از روز گذشته نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در هفت شهرستان برپا شده است و در مجموعه ظریفان به مدت یک ماه این نمایشگاه صنایع‌دستی برپا شده است و بعد از آن در قالب مزایده به صنعتگران واگذار خواهد شد.  

زنجان رشد جهشی خوبی در حوزه گردشگری داشته است


ابوالفضل رفیعی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری زنجان نیز گفت: صنعت گردشگری و اقتصاد گردشگری برای استان بسیار اهمیت دارد ظرفیت‌های زیادی در این حوزه مغفول مانده است که باید روی آن‌ها برنامه‌ریزی کرد و دورنمایی را ترسیم و برای نسل آینده هدفمند کرد. ارائه خدمات مناسب به گردشگران و معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان می‌تواند زمینه رضایت و ماندگاری مسافران را فراهم کند.  

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری زنجان افزود: امروزه سفرهای ارزان قیمت برای گردشگران بسیار مطرح شده است که برای ایجاد این امر باید میزان اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزایش یابد.  

او گفت: رهبر انقلاب در بخشی از پیام نوروزی خود جهش تولید با مشارکت مردم را مورد تاکید قرار دادند که از ظرفیت مردمی باید برای تولید استفاده کرد. برنامه ریزی‌های مناسب باید انجام شود تا ظرفیت‌های بالقوه در این زمینه مشخص شود. صنایع دستی زمینه‌های معیشتی مناسبی را می‌تواند در روستاها فراهم کند و می‌تواند در اقتصاد استان و کشور هم کمک کننده باشد و ایجادکننده رفاه و رضایت مندی مردم شود.  

رفیعی خاطرنشان کرد: زنجان شهر جهانی ملیله است و قطعا ملیله می‌تواند در ابعاد گسترده‌تر تولید شود و باید برای این امر دوره‌های آموزشی برای صنعتگران افزایش یابد و ایجاد انگیزه بسیار مهم و ضروری است.  

معاون سیاسی، امنیتی استانداری زنجان بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات آخر هفته به دو روز افزایش پیدا خواهد کرد این پدیده برای استان‌های همجوار پایتخت بسیار مطلوب خواهد بود و قطعا میزان سفر را افزایش خواهد داد.

او گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان به عنوان دبیر ستاد ضمن هماهنگی کامل با مسئولین کمیته‌ها اعم از آموزش و پرورش، فرماندهی انتظامی، هلال احمر، تعزیرات، صنعت و معدن، علوم پزشکی، اماکن، شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی نسبت به تسهیل امور اقدام کنند ودر پایان از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر حاضر در جلسه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha