افزایش ۲۴ درصدی تردد خودروها در راه‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین گفت: آمار تردد خودروها در آزادراه‌ها و جاده‌های اصلی استان طی روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۴ درصدی روبه‌رو شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، جواد حق‌لطفی روز جمعه ۳ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: روز گذشته یک میلیون و ۱۲۳هزار و ۷۵۸ دستگاه خودرو از جاده‌های ارتباطی این استان عبور کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین ادامه داد: از زمان اجرای طرح نوروزی، یعنی از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان دومین روز از تعطیلات نوروزی ۷میلیون و ۹۵۲هزار و ۳۵۹ دستگاه خودرو از مسیرهای ارتباطی این استان تردد داشتند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷‌میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۹۹ دستگاه بود.

او با اشاره به تعداد مسافران جابه‌جا شده در استان از طریق پایانه‌های حمل مسافر، تصریح کرد: در هفت روز گذشته و هم‌زمان با آغاز سفرهای نوروزی ۱۹هزار و ۶۵ مسافر توسط ناوگان اتوبوس و سواری پایانه‌های مسافربری استان به اقصی نقاط کشور جا به جا شدند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۲هزار و ۳۶۱ مسافر بود.

حق لطفی از مسافران و به ویژه رانندگان خواست تا با توجه به نزدیکی پایان تعطیلات اداری، زمان بازگشت خود را مدیریت و از هرگونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد خودداری کنند و جاده را نیز بخشی از سفر خود قلمداد کرده و به ازای هر دو تا سه ساعت رانندگی، لحظاتی را در دامن طبیعت به استراحت بپردازند و سپس ادامه مسیر دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha