برپایی بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در غرب گلستان/ تلاوت و جزءخوانی قرآن کریم توسط بانوان هنرمند گمیشانی هم‌زمان با بهار قرآن و طبیعت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برپایی بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در موزه مردم‌شناسی گمیشان در غرب استان خبر داد و گفت: بانوان هنرمند گمیشانی در حاشیه این بازارچه به‌مناسبت تقارن بهار قرآن و طبیعت، زمانی را به تلاوت و جزخوانی قرآن کریم اختصاص می‌دهند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی روز چهارشنبه اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع‌دستی نوروزی گمیشان، گفت: در ایام نوروز بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در نقاط پرتردد گردشگران در سطح استان دایر است و در گمیشان نیز این بازارچه نوروزی در موزه مردم‌شناسی این شهرستان برپا شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان افزود: هدف از برگزاری این بازارچه‌ها در نقاط مختلف استان، دسترسی هرچه راحت‌تر گردشگران به‌منظور رفع نیازمندی‌ها در حوزه محصولات صنایع‌دستی و به‌ویژه تولیدات کاربردی این حوزه است.

او تأکید کرد: نکته حائز اهمیت برگزاری این بازارچه‌های نوروزی ورکشاپ‌های صنایع‌دستی است که در حاشیه این بازارچه‌ها برگزار می‌شود تا بازدیدکنندگان بیشتر با نحوه تولید آثار صنایع‌دستی شاخص استان آشنا شوند.

حاجی‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به هم‌زمانی بهار قرآن با بهار طبیعت، یکی از اقدامات ویژه در برپایی بازارچه نوروزی صنایع‌دستی شهرستان گمیشان مراسم تلاوت و جزخوانی قرآن کریم توسط بانوان قوم ترکمن است که در حاشیه برگزاری این نمایشگاه زمانی به تلاوت قرآن اختصاص می‌دهند .

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان یادآور شد: این بازارچه نوروزی تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در محل موزه مردم‌شناسی شهرستان گمیشان دایر است و از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۴ بعدازظهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

او گفت: شهرستان گمیشان با توجه به تاریخچه و قدمتی که برخوردار است دارای قابلیت‌های بسیاری در حوزه تاریخی و فرهنگی است و این ویژگی‌ها سبب غنای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این منطقه شده که می‌تواند با نگاه ویژه و ریزبینانه مردم و حمایت مسئولان زمینه‌ساز رشد و شکوفایی اقتصادی را فراهم سازد.

حاجی‌ابراهیمی با اشاره به اقدامات معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان در این خصوص گفت: ازجمله اقدامات شاخص این معاونت در حوزه صنایع‌دستی شهرستان گمیشان، حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی منطقه از طریق افزایش سطح دانش علمی و هنری به‌وسیله آموزش‌های صنایع‌دستی عمومی و تخصصی، آشنایی صنعتگران با نحوه طراحی محصول و بازاریابی، تجاری‌سازی محصولات و ایجاد زمینه فروش از طریق برپایی و مشارکت در نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها، سایت‌های فروش و فضای مجازی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha