پل‌های تاریخی اصفهان همزمان با حیات دوباره زاینده‌رود میزبان گردشگران نوروزی است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: پنج پل تاریخی شهر اصفهان هم‌زمان با حیات دوباره زاینده‌رود میزبان گردشگران خواهد بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان امروز چهارم فروردین با اعلام این مطلب گفت: محور تاریخی و گردشگری زاینده‌رود در داخل شهر تاریخی اصفهان از محور غرب به شرق این شهر تاریخی واقع‌شده و با توجه به وجود آثار متعدد تاریخی و  پارک‌های بزرگ در دو سوی کرانه‌های رود، یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های گردشگری اصفهان به شمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به ورود زاینده‌رود به اصفهان از سمت غرب، به ترتیب پنج پل تاریخی شامل پل مارنان، پل سی‌وسه‌پل (الله وردیخان)، پل جوئی، پل خواجو و پل شهرستان در این محور واقع‌ شده است، لذا با در نظر گرفتن مصوبه، مقامات استان مبنی بر جاری شدن مجدد زاینده‌رود، این محور تاریخی و گردشگری از جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران نوروزی برخوردار است.

او افزود: با همکاری‌های شهرداری و اداره‌کل عمارت شاه‌نشین پل خواجو امسال برای اولین بار میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha