برپایی جشن ملی نوروزگاه و افتتاح بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در گرگان

جشن ملی نوروزگاه و آیین افتتاح بازارچه سوغات و صنایع‌دستی نوروزی هم‌زمان با سومین روز از بهار ۱۴۰۳، در منطقه نمونه گردشگری ناهارخوران گرگان با حضور دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، جشن ملی نوروزگاه شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با حضور محمدجواد ساوری دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، جمعی از مسئولان و حضور پرشور همشهریان و گردشگران در منطقه نمونه گردشگری ناهارخوران گرگان برگزار شد.

محمدجواد ساوری دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در حاشیه این رویداد گفت: جشن ملی نوروزگاه باهدف افزایش شورونشاط برای هم‌استانی‌ها و مسافران و گردشگران در زمان بعد از افطار در منطقه نمونه گردشگری ناهارخوران گرگان برگزار و با استقبال خوب هم‌وطنان مواجه شد.

او خاطرنشان کرد: اجرای گروه‌های موسیقی سنتی، نمایش طنز، نوروز خوانی، شاهنامه‌خوانی ازجمله برنامه‌های اجرایی این جشن ملی بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: هم‌زمان با برگزاری این نوروزگاه بازارچه سوغات و صنایع‌دستی نوروزی شهرستان با ۱۶۰ غرفه شامل ۵۰ غرفه صنایع‌دستی، ۳۰ غرفه حمایتی از مشاغل زنان کارآفرین و ۸۰ غرفه سوغات و ملزومات سفر افتتاح شد.

ساوری افزود: این بازارچه موقت صنایع‌دستی تا ۲۵ فروردین‌ماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۴ به‌منظور ارائه خدمات به گردشگران و علاقه‌مندان دایر است.

او بیان کرد: با برپایی بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نوروزی در سطح استان زمینه معرفی و فروش تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان به‌منظور معرفی فرهنگ و هنر، تاریخچه و پیشینه فرهنگی استان ایجادشده است و علاقه‌مندان با خرید هر یک از تولیدات هنرمندان و صنعتگران علاوه بر دریافت اثر، اصالت و نشانه فرهنگی و تاریخ یک شهر و منطقه را با خود به ارمغان می‌بردند.

برپایی جشن ملی نوروزگاه و افتتاح بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در گرگان

برپایی جشن ملی نوروزگاه و افتتاح بازارچه صنایع‌دستی نوروزی در گرگان

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha