نمایش ۴ جلد کتاب نفیس ‌در موزه آرامگاه بوعلی‌ همزمان با فرارسیدن نوروز

مدیر امور موزه‌های استان همدان از نمایش ۴ جلد کتاب نفیس ‌ارزشمند در موزه آرامگاه بوعلی‌سینا همزمان با ایام نوروز خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، امیرحسین فریبا بیان کرد: همزمان با ایام نوروز ‌و تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان چهار جلد کتاب نفیس و ‌ارزشمند در موزه بوعلی‌سینا به نمایش گذاشته شده که دو جلد آن شاهنامه فردوسی است که سال گذشته به ثبت آثار ملی رسیده است.

مدیر امور موزه‌های استان همدان ادامه داد: این کتب در سفارت هندوستان بود که خریداری و به ایران بازگردانده شد، تاریخچه کتاب‌ مربوط به سال۱۲۳۶ هجری قمری و به خط نستعلیق است و با شنگرف لاجورد و آب طلا نقاشی شده است.

او اضافه کرد: دیگر کتاب به نمایش درآمده در موزه بوعلی، نسخه منتخب ادعیه نام دارد که نویسنده این کتاب عارف کازرونی، نوع خط کتاب از نوع نسخ ممتاز و تاریخ کتابت مربوط به ۱۱۱۷ هجری قمری و موضوع آن دعاهایی از صحیفه سجادیه است.

فریبا افزود: نسخه چهارم به نمایش درآمده در این موزه، طب‌الرضا نام دارد که محمد طاهر حسن الحسینی به نقل از مومن قزوینی الموتی در قرن ۱۱ قمری به رشته تحریر درآمده است.

مدیر امور موزه‌های استان همدان تصریح کرد: این کتاب ترجمه رساله ذهبیه معروف به طب‌الرضا است که از امام علی بن موسی الرضا نقل شده و موضوع کتاب احادیثی در خصوص طبابت و مراقبت‌های پزشکی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha