ارائه بانک اطلاعاتی تأسیسات گردشگری جوانرود به مسافران نوروزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود از اقدامات ابتکاری میراث‌فرهنگی این شهرستان برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، عبدالباسط رستمی با اشاره به ورود حجم قابل توجه گردشگران نوروزی به این شهرستان، اظهارکرد: امسال برای اولین بار یک بانک اطلاعاتی کامل را از تاسیسات گردشگری شهرستان در بحث اقامتی، پذیرایی، اماکن تاریخی،  تفریحی و ... تهیه کردیم. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود تاکید کرد: پس از تهیه این بانک به منظور آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی درمورد زیرساخت‌های اقامتی، پذیرایی و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان بنرهایی را تهیه کردیم که حاوی تمام این اطلاعات بود. 

او افزود: این بنرها را در ۱۲ نقطه از سطح شهر جوانرود نصب کردیم تا اگر جایی مسافر نوروزی اطلاعاتی بخواهد و راهنمای گردشگر در دسترس نبود بتواند با خواندن این بنرها مقصد مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. 

رستمی ادامه داد: ابتکار مهمی که امسال در شهرستان به خرج دادیم، برشورهایی را نیز حاوی این اطلاعات تهیه کردیم و آن را در سطح گسترده در اختیار مشاغلی همچون فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، پمپ بنزین‌ها و .. که گردشگران با آنها سروکار پیدا می‌کنند قرار دادیم تا با ورود هر مسافر نوروزی یکی از این بروشورها رادر اختیارشان قرار دهند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود در ادامه از برپایی ۱۶ غرفه صنایع دستی و سوغات و سیاه چادر در ورودی شهر جوانرود نیز خبر  داد و گفت: امسال برای اولین بار تلاش کردیم تا این غرفه‌ها را در اختیار زنان سرپرست خانوار و یا واحدهای گردشگری شهرستان که در ایام کرونا دچار خسارت زیادی شده بودند قرار دهیم تا آنها از این فرصت برای فروش محصولات خود منتفع شوند. 

او در ادامه افزود: خوشبختانه در روزهای گذشته حجم ورود مسافر به شهرستان جوانرود به گونه‌ای بود که ۱۱۲ درصد ظرفیت مراکز اقامتی ما کاملا پر شد و مجبور شدیم که برخی از مسافران نوروزی را در مراکز پذیرایی اسکان دهیم. 

رستمی در پایان از همراهی مسئولین شهرستان جوانرود و دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی قدردانی کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha