به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: این بازدیدها از ۱۵ اسفند ماه قبل تا پایان روز سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.
مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: تعداد ۱۶۵ بازرس در سطح استان بازدیدهای نظارتی را به صورت انفرادی و تلفیقی با دیگر دستگاههای نظارتی از جمله صمت، تعزیرات حکومتی، نظارت بر اماکن عمومی، بهداشت و دامپزشکی انجام میشود.
بیدخوری افزود: این بازدیدها شامل ۵۹۶ بازدید از هتل، ۱۸۰ بازدید هتل آپارتمان، ۴۷۴ مورد مهمانپذیر، ۴۸۵ خانه مسافر، ۵۰ مورد واحد پذیرایی بین راهی، یک مورد مجتمع گردشگری، یک مورد اردوگاه و محوطه گردشگری، یک مورد سفرهخانه، ۱۱۸ مورد اقامتگاه بومگردی و سنتی، چهار مورد محیط گردشگری روستایی و عشایری و یک مورد نیز واحد پذیرایی در فرودگاه بازرسی نظارتی انجام شده که ۱۶۶۶ مورد مربوط به مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان مشهد و ۲۴۵ مورد مربوط به مراکز اقامتی و پذیرایی سایر شهرستانهای استان بوده است.
مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه بعد از هر بازدید اقدامات نظارتی متناسب در مورد واحدهای متخلف انجام میشود، تصریح کرد: در همین دوره زمانی برای ۲۴۰ مورد تذکر، ۴۸ مورد اخطار و یک مورد درخواست پلمب صادر شده است.
او یادآور شد: بیشترین تذکر و اخطار صادر شده با ۱۹۷ تذکر و ۳۴ اخطار مورد مربوط به خانه مسافرها بوده است.
بیدخوری گفت: زائران و مسافران برای دریافت اطلاعات و راهنمایی در زمینه گردشگری، اسکان یا شکایت از خدمات دریافتی از مراکز اقامتی و پذیرایی و دیگر خدمات سفر با شماره تلفن ۰۹۶۲۹ رسیدگی به شکایات ستاد مرکزی خدمات سفر کشور و شماره تلفن استانی ۳۷۰۴۵ -۰۵۱ تماس بگیرند.
مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: بلافاصله بعد از دریافت شکایت، فرآیند رسیدگی آغاز و اولویت رسیدگی با برگشت مبالغ اضافه دریافتی از زائران است که تاکنون مبلغ ۱۲۶میلیون و ۷۵۰هزار ریال برگشت داده شده است.
انتهای پیام/
نظر شما