بیش از ۲میلیون و ۲۸۸هزار بازدید نوروزی از جاذبه‌های گلستان/ افزون بر ۱۰۸هزار اقامت در استان به ثبت رسید

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به ثبت بیش از ۲میلیون و ۲۸۸ هزار بازدید از جاذبه‌های استان طی طرح نوروزی، گفت: در ۹ روز اخیر افزون بر ۱۰۸ هزار نفر در گلستان اقامت کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، محمدجواد ساوری امروز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (سوم فروردین‌ماه) ۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۱۹۲ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌میلیون و ۲۶۱هزار و ۲۱۹ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

او گفت: ۳۶۱هزار و ۵۷۵ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۲۴۳ هزار و ۸۲۸ نفر نیز از اماکن تاریخی و موزه‌ها، ۲۷۶هزار و ۷۴۲ بازدید از اماکن تفریحی، ۲۶هزار و ۸۷۸ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۱۱۷هزار و ۹۵۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

افزایش ۷.۵ درصدی اقامت در استان نسبت به سال قبل

ساوری گفت: در این مدت تعداد ۱۰۸هزار و ۷۴۵ نفرشب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

او افزود: این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با میزان اقامت ۱۰۱ هزار و ۱۴۷ نفرشب، افزایش ۷.۵ درصدی اسکان در استان را نشان می‌دهد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با اشاره به این‌که در این مدت ۷۴ هزار و ۹۰۷ نفرشب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان با ۱۸هزار و ۵۶۲ نفرشب اقامت است.

او خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۳۲ هزار و ۵۷۹ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۱۲۵۹ نفر نیز د اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha