جابجایی بیش از ۳۱۰هزار نفر با وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری استان تهران/ ثبت بیش از ۵ میلیون تردد در استان

در ایام طرح نوروزی استان تهران تاکنون در حدود ۲۶ هزار سرویس حمل و نقل عمومی جادهای از مبدا تهران به سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش میراث آریا، مهدی خضری مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران از محل پویش «چشم به راهیم» اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی در این استان یعنی از بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۲ تا پایان روز سوم فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۳۱۱هزار و ۳۳۹ نفر از هموطنان عزیز با استفاده از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه برون‌شهری به مقاصد خویش در اقصی نقاط کشور سفر کرده‌اند که این شامل ۲۵هزار و ۸۴۳ سرویس انواع ناوگان برون‌شهری می‌شود.

او در ادامه افزود: جمع کل مسافران ورودی به این استان هم در همین بازه زمانی از آغاز طرح نوروزی امسال ۱۵۷هزار و ۴۸ نفر برآورد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران همچنین گفت: بر اساس داده‌های استخراج‌شده از مرکز مدیریت راه‌های استان تهران، در این طرح نوروزی از بیست و پنجم اسفند گذشته و همزمان با شروع سفرهای هموطنان با انواع خودرو شروع شده است، در مجموع ۵میلیون و ۵۳۴هزار و ۱۰۳ سفر ورودی و خروجی ثبت شده است که از این تعداد ۲میلیون و ۳۶۰هزار و ۱۷۳ انواع وسیله نقلیه عمومی و شخصی از استان تهران خارج و ۳میلیون و ۱۷۳هزار و ۱۸۴ انواع وسیله نقلیه هم به استان تهران وارد شده‌اند.

خضری در ادامه اظهار کرد: همچنین دستگاه‌های ترددشمار استان بیشترین حجم تردد روزانه را از ۲۵ اسفند تا پایان فروردین به ترتیب برای محورهای آزادراه تهران-کرج با ۲ میلیون و ۵۳ هزار و ۲۴۹ تردد وسیله نقلیه، آزادراه تهران-قم با یک میلیون و ۵۰۲هزار و ۵۴۴ تردد وسیله نقلیه و محور تهران-پاکدشت با یک میلیون و ۳۹۰هزار و ۸۸ تردد ثبت شده ورودی و خروجی نشان می‌دهند.

بر اساس اطلاعات موجود و در مقایسه با داده‌های ثبت شده تردد در سال گذشته، امسال به طور میانگین شاهد افزایش حدود ۰.۰۶ درصدی در میزان تردد مسافران نوروزی بوده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha