تردد ۹میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی قزوین/ کاهش آمار تصادفات جاده‌ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر کشور که به صورت برخط در تمامی استان‌ها برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در قزوین ارائه داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، مهدی رجحانی روز جمعه سوم فروردین ۱۴۰۳ در این جلسه با اشاره به آمار تردد از محورهای استان در ایام نورز گفت: به‌استناد گزارش‌های ثبت شده از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پایان دومین روز از فروردین‌ماه سال جاری، حدود ۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان قزوین به‌ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: قزوین جزو پرترددترین استان‌های کشور است و تقریباً دومین استان از نظر میزان تردد هستیم، علی‌رغم افزایش ۱۷درصدی تردد کل استان نسبت به سال گذشته، ۱۷درصد کاهش فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای داشتیم و تاکنون پنج نفر تعداد فوتی در حوادث جاده‌ای در استان ثبت شده است، در همین مدت ۱۰درصد کاهش تصادفات خسارتی را شاهد بوده‌ایم.

او بیان کرد: با توجه به بررسی سنوات گذشته ۳۰ نقطه پر حادثه در استان شناسایی شده و پلیس و همچنین گروه‌های جهادی همیار پلیس در این نقاط پرحادثه مستقر شده‌اند، با حضور موثر گروه‌های جهادی مردمی و رفع نواقص برخی نقاط حادثه‌خیز در سه سال پیاپی میزان تصادفات کاهشی بوده است.

رجحانی یادآور شد: همچنین میزان بازدیدکنندگان از جاذبه‌هایگردشگری و بناهای تاریخی استان تا پایان دومین روز فروردین، ۱۸۵هزار و ۲۸۲ نفر برآورد شده‌ است که امیدواریم تا پایان تعطیلات شاهد حضور تعداد بیشتری از هموطنان در مراکز گردشگری استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha