کاهش ۶۱درصدی تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تصادفات منجر به فوت در این استان و در تعطیلات نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ حسن دانایار امروز 5 فرودین ماه 1403 با اشاره به میزان آمار تصادفات در ایام نوروز، اظهار کرد: در بحث تصادفات منجر به خسارت و جرح شاهد افزایش ۲۳درصدی بودیم.

رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین علت وقوع تصادفات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به تخلفات سرعت، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو است.

او تصریح کرد: بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد.

سرهنگ دانایار بیان کرد: بیشترین خودروی دخیل در تصادفات خودروهای سواری است و تصادفات بیشتر در بین ساعت‌های ۱۶ عصر تا ۲۰ شب اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس‌راه کهگیلویه و بویراحمد افزود: محورهای یاسوج - اصفهان و گچساران - بابا میدان پُرخطرترین محورهای استان هستند که بیشترین تصادفات در این دو محور به ترتیب رخ‌داده است.

او محور کمربندی یاسوج را خطرناک‌ترین جاده استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و گفت: این محور به دلیل اینکه توسعه‌نیافته و پیمانکار هم به دلیل کمبود اعتبار آن را نصفه‌کاره رها کرده است.

سرهنگ دانایار ادامه داد: آنچه رانندگان باید مدنظر قرار بدهند این است که سرعت مطمئنه، رعایت سرعت، توجه به جلو، پرهیز از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد ضروری و الزامی است؛ چراکه عمده دلیل تصادفات عدم رعایت این نکات است که بیشتر در بعدازظهر هم اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha