فروش ۵میلیارد تومانی صنایع‌دستی و سوغات کرمانشاه

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از فروش بیش از ۵میلیارد تومانی صنایع‌دستی و سوغات کرمانشاه در نمایشگاه‌های نوروزی خبرداد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی با اشاره به فعالیت نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی در سطح استان، اظهارکرد: برای نوروز امسال در ۱۷ نقطه از سطح استان نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی را برپا کرده‌ایم. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه گفت: در این نمایشگاه‌ها ۱۷۵ غرفه صنایع‌دستی و سوغات به همراه ۵۹ سیاه چادر آثار و تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی استان را به گردشگران عرضه می‌کنند. 

او تاکید کرد: در کنار نمایشگاه‌های موقت نوروزی صنایع‌دستی در سطح استان، تعداد سه بازارچه دائمی در سطح شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو و اسلام  آبادغرب و نیز ۶۹ کارگاه صنایع‌دستی نیز به عرضه تولیدات صنایع‌دستی استان می‌پردازند. 

کوگانی تاکید کرد: خوشبختانه از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سیاه چادرها بیش از ۵میلیارد تومان فروش داشته‌اند که نوید این را می‌دهد تا پایان تعطیلات نوروزی فروش خوبی را در حوزه صنایع‌دستی استان داشته باشیم. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:  با برنامه‌ریزی که از ابتدای سال داشته‌ایم تلاش شده تا این بازارچه‌ها را در ایام مختلف مانند اربعین برای توسعه هنرهای دستی استان که تجسم عینی فرهنگ غنی مردمان غیور این مرز و بوم است دایر کنیم.

او یادآورشد: با توجه به استقبالی که مردم از این نمایشگاه‌ها داشته‌اند و برای حمایت از هنرمندان این عرصه و توسعه بازار فروش صنایع‌دستی استان، این بازارچه‌ها را بصورت فصلی ایجاد کنیم. 

کوگانی در پایان اعلام کرد: ما معتقدیم این هنر صنعت گران‌سنگ که با کمترین سرمایه مادی و تنها با اتکا به سرپنجه‌های توانمند هنرمندان به بالندگی می‌رسد می‌تواند از اصلی‌ترین کلیدهای گشایش اقتصادی استان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha