تجهیز ۷۰ چشمه سرویس بهداشتی در استان کرمان

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ با توجه به اعتبارات ملی تخصیص یافته، اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان توانست ۷۰ چشمه سرویس بهداشتی را در سراسر استان تجهیز و آنان را نوسازی کند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمدحسین تجلی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ باتوجه به اعتبارات ملی تخصیص یافته، اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان توانست تجهیزات ۷۰ چشمه سرویس بهداشتی را در سراسر استان تعویض و نوسازی کند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: وجود سرویس‌های بهداشتی که در آنها نظافت و پاکیزگی وجود داشته باشد و همچنین دارای تجهیزات مناسب برای شست‌وشو باشد یکی از خواسته‌های اصلی و اساسی مسافران و گردشگران ورودی به استان کرمان است.

او در ادامه بیان کرد در سطح استان در مجموع ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد که به طور متوسط حدود ۱۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در آنها قرار دارد.

تجلی با اشاره به اینکه اولویت ایجاد سرویس‌های بهداشتی از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان توسعه و گسترش سرویس‌های بهداشتی در پایگاه های تاریخی استان می باشد گفت: در حال حاضر پایگاه‌های تاریخی کاروانسرای گنجعلیخان، روستای باستانی میمند، باغ شاهزاده ماهان، کنارصندل، ارگ بم، تجهیزات مورد نیاز چشمه‌ها و سرویس‌های بهداشتی نوسازی شده است.

سرپرست معاونت گردشگری کرمان گفت: علاوه بر موارد ذکر شده تاکنون مواردی که از سوی مسافرین نوروزی در سامانه ۰۹۶۲۹ ثبت شده نیز مورد بررسی قرار گرفته است و رفع عیب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha